Annons:
Etikettermodeinredning
Läst 1801 ggr
[Shaman Wolf]
2015-02-08 17:12

Än i dag finns lite 70-tal i mitt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här måste jag säga jag gillar skarpt, har alltid vart så förtjust i 70-talets orange färg.

Mina föräldrar köpte den på ett glasbruk i Småland men jag minns inte vilket nu men vi åkte runt på semestrar och handlade en del på olika glasbruk under 70-talet.

Den här är jag riktigt rädd om, en del avskyr den och säger släng ut eländet 😮men jag trivs kanon och den fungerar både som ljusstake och vas.

Vet inte men just 70-talets inredning tycker jag så mycket om,det är nåt varmt över det 😎

Annons:
Magi-cat
2015-02-08 17:47
#1

Orange är charmigt! 🙂 Jag har en vas som är något liknande. Kan inte bestämma mig för om den är ful eller snygg eller så ful att den är snygg. Men jag gillar den. 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2015-02-08 19:43
#2

Gillar den också, jag har något liknade men i klarblått. Fick den som födelsedagspresent någon gång i början på 70-talet. Tyvärr är den aldrig framme numera, då katterna antagligen skulle välta den, min är mycket smalare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Dioramabyggare
2016-04-04 08:16
#3

#1:  "Fulsnygg" kanske? 😉

Magi-cat
2016-04-04 08:28
#4

#3 Kanske det. 🙂 Fulsnyggt orange är charmigt! 😃

Och så fick jag den av en bekant, vilket förstås bidrar till att jag gillar den…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fornöga
2023-11-13 10:44
#5

2023 Här är ett helt hem som blev kvar i sjuttiotalet. Nu är det till salu, skriver GP. Ej betalartikel i nuläget.


Re:tired.

Huset är på 300 kvadratmeter och inrett i 70-talsfärgerna rött, senapsgult, orange och brunt.
Carmarino
2023-11-13 12:25
#6

#5: Det finns en lägenhet från 1972 i Helsingborg. Under H22 förra året visades den för besökande. 😊

https://helsingborg.se/nyheter/nu-kan-du-besoka-1972-lagenheten-aret-ut/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Hann du med att besöka 1972-lägenheten på Drottninghög under H22? Om du missade tillfället i somras så har du fortfarande chans till det.
Annons:
GikMio
2023-11-24 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det proppskåpet satt nog i min lägenhet på 70-talet också. Det pratas om att vi ska få nya moderna.

Carmarino
2023-11-24 12:55
#8

#7: Proppskåpet i min lägenhet är nog också original sedan husen byggdes runt 1963-1964, fast det är inte lika stort som ditt. När det brann i grannlägenheten för snart ett år sedan så sa restvärdesledaren i alla fall att deras proppskåp var gammalt, och det var likadant som mitt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
2023-11-24 13:10
#9

#8 Den förra lägenheten jag bodde i bytte dom ut proppskåp och tog bort alla gamla telefonjack. Så det är inte mycket som minner om gamla tider där, men jag föredrar den nya lägenheten ändå av andra skäl 😊

Upp till toppen
Annons: