Annons:
Etikettleksaker
Läst 1617 ggr
Aleya
3/9/16, 4:11 PM

Grattis Barbie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade inte en kategori om leksaker. Så körde på ot. Idag är det 57 år sedan Barbie lanserades på marknaden. Så jag skickar ett stort grattis. :) Lägger upp en bild på min swirl. En av de mer klassiska dockorna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Maria
3/9/16, 4:14 PM
#1

Jag fick aldrig någon Barbie utan en Skipper vilket inte var lika kul. Jag bet av dockans fötter🤫 Undrar vad en psykolog skulle säga om det😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
3/9/16, 4:39 PM
#2

#1 hahaha. Så tokigt. Jag har för många. Över 100 st. 😥

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
3/9/16, 6:09 PM
#3

Oj vilken samling😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
3/9/16, 6:33 PM
#4

#3 jag skyller på mamma. Hade hon inte köpt den första dockan då jag var 1 år hade detta aldrig hänt. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anterrabae
3/9/16, 10:24 PM
#5

Jag hade två Barbie, en Ken och en Skipper. Vart de blev av vet jag inte.. Dottern har nog en 3-4 olika Barbiedockor hon med.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Aleya
3/10/16, 6:22 AM
#6

#5 jag har dock köpt till sedan jag var 16. Är 30 nu så det blir ju några. Tillägg: samlade tills jag var 14. Men sen kände jag mig ocool. Men vid 16 hittade jag sen sida och börja köpa samlardockor. Och betalade dom själv osv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Skorpion76
3/10/16, 7:06 AM
#7

Grattis Barbie! När jag räknar efter lanserades Barbie redan 1959 och så långt sträcker sig inte den här sajten.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sabinan
3/11/16, 12:32 AM
#8

Jag hade ett par Barbie när jag var liten men alla kompisarna hade många fler, så jag kände mig lite "fattig".
Kanske därför jag överkompenserat mina barn med hur många Barbiesar som helst.
Särskilt den yngre som fått dockorna både av mig och sin systers avlagda.
När hon nu ville slänga dom, var *ehem ☝️* mamma framme och räddade alla. Jag tänkte att dom kanske får något värde i framtiden eller så, det var ändå över 50 dockor och många av dom knappt lekta med…

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/11/16, 6:31 AM
#9

#8 om mycket av tillbehören är kvar och om håret är snyggt kan det ibland gå att få lite pengar. Om inte annat är det kul att behålla som minne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
3/11/16, 12:41 PM
#10

#9 Ja, en del av dockorna är som nya och många tillbehör är fortfarande kvar någonstans i förrådet.
Men det är trevliga minnen att spara på. Jag sa till mina flickor att jag skulle spara Barbiesarna tll barnbarnen (mest på skoj) och fick se två levande frågetetcken, för när man får barn är man ju såå gammal, enligt dom 😃

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Skorpion76
3/11/16, 12:44 PM
#11

Om jag minns rätt var barbiedockorna ganska smala och hade tajta kläder som var svåra att klä på och av.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Aleya
3/11/16, 12:47 PM
#12

#11 kan inte relatera till det. Tycker dom har varit lätta att ha att göra med. Polly pocket var pilligt däremot. Tycker dom har gjort kläder till Barbie som är lätta att byta och inte sitter så tight. #10 ja men man tänker väl kort när man är liten. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Skorpion76
3/11/16, 2:25 PM
#13

#12 Det beror lite på hur bra motorik du har i händerna. Jag har en cp-skada, glöm inte det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
vallhund
3/12/16, 9:26 AM
#14

'

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Carmarino
8/28/18, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag hade Barbie, Skipper och Midge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
8/28/18, 5:19 PM
#16

Jag hade flera olika. Några riktigt gamla som jag hade ärvt. Tyvärr verkar mamma ha lämnat dom till insamling :(

Carmarino
8/28/18, 5:22 PM
#17

Så tråkigt Hera. Min mor var, som tur är, lika glad för att spara på gamla saker som jag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/31/18, 9:57 PM
#18

Jag och min syster hade varsin Barbie som vi lekte ganska mycket med. Det bör ha varit i mitten av 60- talet, vi fick också en Skipper senare men den lektes inte lika mycket med.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: