Annons:
Etikettertvradio
Läst 1221 ggr
Hoseok
7/4/16, 1:08 AM

Hjälp att hitta tecknad serie

Tror serien kan ha kommit ut på 2000-talet också. Ingen aning faktiskt. Mest troligt att den gjorde det.

Söker en serie som jag Tror är fransk eller belgisk. Den är nog inte engelsktalande som originalspråk i alla fall. Det gick på SVT 1 förut under barnprogrammen och jag såg det på barnkanalen för några år sedan men glömde skriva ner vad serien hette.

Det jag kommer ihåg är att det är en tecknad serie om en familj. Mamma, pappa och tre barn (Tror jag). Hela konceptet med serien är man ser blad i en bok vända, och så hoppar de fram i tiden för att se vad familjen håller på med då. I början av serien är barnen väldigt små och mot slutet av varje avsnitt brukar ungarna vara vuxna osv. 

Jag minns också att i eftertexterna fick man se när folk ritade karaktärerna till serien. 

Jag har introlåten på huvudet men guuud vad heter serien? Någon som känner igen? Tror det är ett utländskt ord, men kan ha fel.

Annons:
Hoseok
7/4/16, 1:11 AM
#1

Vill minnas att alla avsnitt var helt på engelska, så serien KAN vara engelsktalande från start också. Den bara "Känns" fransk eller belgisk.

Upp till toppen
Annons: