Annons:
Etikettertvradio
Läst 941 ggr
[GIKmio]
8/19/16, 6:47 PM

Årets Retro

Någon mer än jag som såg första programmet av Årets Retro igår kväll? Frågesportprogrammet som går i nostalgins tecken fyra kvällar på raken..

Annons:
Carmarino
8/20/16, 1:52 PM
#1

Jag såg det, men vet inte riktigt vad jag tycker. Kul med lite nostalgi, men ibland spårar de ur och pratar om helt oväsentliga saker. Dessutom är det jobbigt när alla pratar i mun på varandra. I första programmet var det mycket jag inte uppfattade vad de sa, vilket är lite trist för de verkade själva ha jättekul.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
8/20/16, 2:51 PM
#2

#1 Jag håller med. Det känns lite som ett vardagsrum en fredagkväll. Sedan hade jag nog föredragit frågor om händelser istället och inte bara musik och amerikanska tv-serier..

Carmarino
8/20/16, 3:05 PM
#3

#2 Ja, det kändes mer som ett privat fredagsmys. Inte förrän i andra programmet upptäckte jag att de faktiskt har publik i studion.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
8/21/16, 5:41 PM
#4

Tycker dessutom man har riktat in sig mycket på andra hälften av 90-talet..

Carmarino
8/21/16, 6:37 PM
#5

#4 Har för mig att det står i programförklaringen att det är inriktat på 80- och 90-talen, men så särskilt mycket från 80-talet har det inte varit - vad jag märkt åtminstone.

Såg en artikel där någon skrev något om att programmet nog bara var till för att "Schyffert skulle kunna dra sitt 90-tal ett varv till" (eller något ditåt), så det verkar inte handla så mycket om 80-talet. Sydsvenskans recensent var inte heller särskilt begeistrad över programmet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: