Annons:
Etiketterlitteraturböckertidningarserietidningar
Läst 2656 ggr
[GIKmio]
2/9/15, 9:21 PM

Tidningen OKEJ

Tidningen OKEJ utkom första gången 1980 och hade förmodligen sin storhetstid under 80-talet även om tidningen utkom till 2010. OKEJ var i huvudsak en musiktidning men innehöll även reportage om  skådespelare och ungdomsfilmer/serier. Många är vi som läste tidningen och samlade posters och klistermärken..

OKEJ på svenska Wikipedia

Annons:
AnneN
2/9/15, 9:23 PM
#1

Jag tapetserade nästan hela mitt rum med posters från bland annat OKEJ då jag var i tonåren 😃

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fia81
2/9/15, 9:28 PM
#2

Jag älskade OKEJ 😃 då var jag också i tonåren!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Hoseok
2/9/15, 9:39 PM
#3

Jag tänkte för inte så längesedan på denna tidning och undrade vad som hände med den. Läste den hela tiden under mina tonår.

[GIKmio]
2/9/15, 9:43 PM
#4

Det kom en konkurrent under 80-talet till OKEJ som hette Poppis. Den tidningen blev inte allt för långlivad vill jag minnas.

Skorpion76
2/10/15, 8:47 PM
#5

Det var som tusan att Okej inte längre säljs! Det visste jag inte!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[GIKmio]
2/10/15, 8:53 PM
#6

Kommer även ihåg att tidningen var riktigt utskälld ett tag på 80-talet. Bland annat att tidningen följde hårdrocksbandet W.A.S.P som vissa ansåg var det brutalaste av allt på den tiden. Gick så långt att det blev en TV-debatt. Dessutom ansåg många att det var för mycket naket i tidningen också.

http://www.svt.se/kultur/skandal-och-succe-bakom-okej

Annons:
MissInAction
2/14/15, 11:29 PM
#7

Ojoj OKEJ här var en av mina absoluta favoritsaker att läsa under flera år 😍
Och precis som #1 så tapetserade även jag mitt rum med planscher och till och med artiklar, haha, även taket täcktes med bilder. Ja jisses…

Tror jag ibland verkligen läste allt i den där tidningen, minsta notis. 

Visste ni att det finns någon playlist i Spotify, något album som heter OKEJ - Tiden vi aldrig glömmer 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SegerSims
2/18/15, 3:41 PM
#8

Oj vad posters man hade på väggarna från Okej. Jag ägnade mig även åt att klippa ut bilder och artiklar på vissa artister. Wham, Niclas Wahlgren och Michael Jackson var några av dom och jag har det urklippta kvar … 😃

SegerSims
2/18/15, 3:43 PM
#9

Kan lägga till att Okej släppte en bok med artiklar på artister dom har haft tillsammans med en cd album som jag fick i present av min bror. Det var riktig nostalgi trip det. 😃

[GIKmio]
9/2/18, 7:54 AM
#10

Nya medlemmar har anlänt till Nostalgi i Fokus sedan sist. Läste ni OKEJ ?🙂

Carmarino
9/2/18, 12:37 PM
#11

Läste den sporadiskt, d.v.s. om de skrev om någon av de artister jag var intresserad av. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
9/2/18, 6:15 PM
#12

Japp, det var lite tufft att läsa OKEJ och inte Starlet… Och att det rätt ofta var vit text på svart bakgrund. Minns även debatterna angående W.A.S.P.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
9/2/18, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Starlet läste jag. Om man tittar riktigt noga på bilden så syns nederkanten av en lång rad med starlettidningar i bokhyllan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lona
9/2/18, 7:21 PM
#14

#13, Vilken nostalgibild!☆ Jo, jag läste också Starlet, fast inte "officiellt" så att säga. ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
9/2/18, 9:43 PM
#15

Köptes och posters hamnade överallt. Till slut undrade mamma om jag skulle klistra över fönstret också?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/3/18, 4:48 AM
#16

#14 Ja det var ett riktigt 70-talsrum, med murriga färger i mörkgrönt, brunt och orange. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
9/5/18, 4:45 PM
#17

Förmodligen var det internet som tog kål på OKEJ. Förr fanns det inte samma enkla metoder att få veta skvaller, rykten och nyheter om artisterna som idag.

Stallmima
9/7/18, 10:59 PM
#18

Ja den tidningens posters fanns det massor av i mitt rum  😃

[Tuulikki]
9/8/18, 4:07 AM
#19

Gillade OKEJ när jag var 10-13 tror jag. Minns att tyska bandet Tokio Hotel var stora ett tag och även jag tapetserade rummet med planscher. Tider det 😁

[GIKmio]
9/8/18, 6:49 AM
#20

Det följde ibland med även klistermärken som en del fäste på högtalarna och dörrarna 🙂 Bland annat hade mina föräldrar en byrå som hängde med länge där Joey Tempest och John Norum var klistrade på😃

Annons:
Lona
9/12/18, 9:36 PM
#21

Och det var någon slags bråk mellan A-has och Alphavilles fans minns jag, om vilken grupp som var bäst…;-D


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[GIKmio]
9/28/18, 8:53 PM
#22

#6 #12 OKEJs favoritobjekt på 80-talet. Steven Duren alias Blackie Lawless. Sångare i amerikanska hårdrocksbandet W.A.S.P 🙂Numera religiös. Har numera tagit avstånd från vissa av bandets texter och att dricka blod ur ett kranium ( fejk som ingick i deras scenshow )

Upp till toppen
Annons: