TV och radio

På kurs med Kurt

2015-02-10 18:30 #0 av: GIKmio

Ett klassiskt barnprogram från 1981 som sänts ett flertal gånger..Kurt ( Michael Segerström ) vill köpa en rund båt med randigt kapell av båtförsäljaren Alve. Men för att få råd till båten tvingas Kurt att anordna en kurs för att få ihop pengar. Men varje gång Kurt fått ihop sin kursavgift så har Alve höjt priset på båten.Kurt tvingas då att anordna nya kurser.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-10 21:14 #1 av: Ghosthunter

Hahaha....den serien minns jagSkrattar Kommer särskilt ihåg avsnittet där han skulle tvätta och hela lägenheten fylldes av skum.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2015-02-10 21:17 #2 av: GIKmio

Skrattar Ja det var roligt och han hade ju tummen mitt i handen. Nu i efterhand om man tänker efter så var det synd om honom att råka ut för en elak försäljartyp som narrade honom. 

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-10 21:20 #3 av: Ghosthunter

Ja precis.....men jag minns inte riktigt om han kunde köpa den runda båten till slut?Glad

Anmäl
2015-02-10 21:28 #4 av: GIKmio

Dom lurade Alve har jag för mig, Kurt och Nisse.. Han fick båten i alla fall Glad

Anmäl
2015-02-10 21:39 #5 av: Ghosthunter

Okay!Skrattar

Anmäl
2015-02-15 22:06 #6 av: GIKmio

Lite kuriosa: Den runda båten ska finnas att beskåda vid Villa Källhagen i Stockhom.

Anmäl
2015-02-16 08:20 #7 av: Ghosthunter

Aha.....i filmen var det Malmö har jag för mig!Glad

Anmäl
2015-02-16 19:18 #8 av: GIKmio

Nej det var väl  i Stockholm. Undrar om inte  scenerna vid båtvarvet var inspelade ute på Djurgården och båtbryggan i serien  är densamma som båten ligger vid numera på somrarna Glad

Anmäl
2015-02-18 15:29 #9 av: SegerSims

Åh gud varje gång jag ser Mikael Segerström i någon film eller serie. Sitter jag alltid och tänker på "På kurs med Kurt!" När dom plockar svamp och framförallt den runda lilla båten. Var det mina favorit avsnitt tro? FörskräcktGapskrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.