Spel och Lekar

Monchhichi

2015-02-11 22:12 #0 av: GIKmio

Minns ni Monchhichi? Ett  japanskt gosedjur som många barn hade i min barndom. Fanns väl även som tablettask..

Svenska Wikipedia

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-11 22:13 #1 av: nickiee

jag minns den hade 2 när jag va liten

Anmäl
2015-02-11 22:32 #2 av: Tjeja

jag minns dem också.. fanns i olika storlekar, var väl en sorts apor? Troll apor eller aptroll.. eller tja.. något sådan uppfattade jag dem som.

Var populära ungefär under samma period som penntroll som jag minns det. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-02-11 22:41 #3 av: GIKmio

Det gick även att trycka in tummen i munnen på dom minns jag.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-11 22:45 #4 av: Vaargen

Ja! jag minns :=) jag hade en med banan och en som kunde suga på tummen även med napp och sen någon som grät som jag alltid ville trösta, jag älskade alla och lekte mycket med dem, tycker än idag dem är fina hade dem under början av 2000 talet

Anmäl
2015-02-11 22:47 #5 av: Tjeja

Ja precis! Och endel höll egentligen en napp i ena handen, fast nappen såg ut som en stor vitmålad tumme.

här kan man se bilder på monchichi-dockor/nallar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-02-12 07:12 #6 av: Skorpion76

Dem minns jag och de var jättesöta. Minns att jag hade en som jag satte blöjor på. Då hade jag sett på TV hur man satte blöjor på schimpanser.  

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2015-02-13 11:53 #7 av: Zyperior

Tror min eller min brors finns kvar i en leksakslåda min farmor brukar dra fram när jag är där och hälsar på med min dotter. Kan se om jag kan komma ihåg att ta en bild nästa gång.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Anmäl
2015-02-13 13:44 #8 av: Skorpion76

Alla monchichi-dockor hade ett hål i munnen och en del hade bara en tumme som man kunde stoppa in där medan andra hade en napp.

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2015-02-13 23:55 #9 av: Snovit79

Jag har två. En från mig (1979) och en från sonen (1999).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.