Film och teater

Indiana Jones

2015-02-12 10:15 #0 av: Maria

Inget 80-tal utan Indiana Jones.

Jag minns första gången jag såg "Jakten på den försvunna stenen" och att jag satt med andan i halsen från första början. Den börjar ju med fullt ös....

/Maria

Anmäl
2015-02-12 10:22 #1 av: GIKmio

Han förekom mycket i ungdomstidningarna på den tiden. Jag hade en stor poster på väggen.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-16 14:49 #2 av: Åsa S

Min man född 1970 lyckades växa upp utan att ha sett Indiana Jones (eller Star Wars)?? Han har fortfarande inte sett dem mer än nån snutt när de varit på TV. Han måste vara unik för den generationen. Själv såg jag dem rätt många gånger vi fick video tidigt så man hade ju en hel del piratkopierade filmer som man tittade på efter skolan när man växte upp.

Anmäl
2015-02-16 16:27 #3 av: Cessy

Åh Indiana Jones o Jakten på den försvunna skatten var ju ett helt nytt grepp - att filmen började med action o det tog ju helt andan ur en. Ingen lång o trög inledning där med action som så sakta byggdes upp. Utan pang på rödbetan o den var så bra!Skrattar

Anmäl
2015-02-16 16:30 #4 av: Maria

#3 Ja det var ju det som var så annorlunda och specielltGlad

#2 Haha, jag trodde inte det fanns någon "sådan"Skämtar

/Maria

Anmäl
2015-02-16 18:12 #5 av: Andorr

Det första som dyker upp för mig, är scenen med den rullande stenen.

Anmäl
2015-02-16 19:32 #6 av: Tarotstollan

Älskar fortfarande de filmerna, kanske p. g. av Harrison Ford!Skämtar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.