Annons:
Etiketterfilmteater
Läst 1294 ggr
Maria
2/12/15, 10:15 AM

Indiana Jones

Inget 80-tal utan Indiana Jones.

Jag minns första gången jag såg "Jakten på den försvunna stenen" och att jag satt med andan i halsen från första början. Den börjar ju med fullt ös….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[GIKmio]
2/12/15, 10:22 AM
#1

Han förekom mycket i ungdomstidningarna på den tiden. Jag hade en stor poster på väggen.

Åsa S
2/16/15, 2:49 PM
#2

Min man född 1970 lyckades växa upp utan att ha sett Indiana Jones (eller Star Wars)?? Han har fortfarande inte sett dem mer än nån snutt när de varit på TV. Han måste vara unik för den generationen. Själv såg jag dem rätt många gånger vi fick video tidigt så man hade ju en hel del piratkopierade filmer som man tittade på efter skolan när man växte upp.

Cessy
2/16/15, 4:27 PM
#3

Åh Indiana Jones o Jakten på den försvunna skatten var ju ett helt nytt grepp - att filmen började med action o det tog ju helt andan ur en. Ingen lång o trög inledning där med action som så sakta byggdes upp. Utan pang på rödbetan o den var så bra!😃

Maria
2/16/15, 4:30 PM
#4

#3 Ja det var ju det som var så annorlunda och speciellt🙂

#2 Haha, jag trodde inte det fanns någon "sådan"😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Andorr
2/16/15, 6:12 PM
#5

Det första som dyker upp för mig, är scenen med den rullande stenen.

Tarotstollan
2/16/15, 7:32 PM
#6

Älskar fortfarande de filmerna, kanske p. g. av Harrison Ford!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[ludgopelle]
3/19/19, 8:55 PM
#7

Det fanns Indiana Jones serietidningar också. Jag hade två av dem. Tidningen "Indiana jones och det sista korståget"från 1989 har jag fortfarande kvar i källaren. Jag köpte den i en kiosk, genom lucka.😊

Fornöga
9/11/22, 8:16 AM
#8

Nästa år kommer den femte filmen om Indiana Jones äventyr och det blir den sista, åtminstone för Harrison Ford. Kan tyckas vara naturligt, han är ju 80 år vid det här laget.


Re:tired.

Nästa "Indiana Jones"-film blir Harrison Fords sista. Den 80-årige filmstjärnan var märkbart rörd under ett framträdande på Disney-biennalen D23 Expo i Kalifornien
Carmarino
9/11/22, 8:27 AM
#9

#8: Har nog bara sett de två första filmerna. Möjligen kan jag ha sett även trean men är inte säker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
9/11/22, 8:43 AM
#10

Sonen älskade Indiana Jones. Så vi har sett filmerna otaliga gånger.
Kul med en sista film🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: