Annons:
Etikettmusik
Läst 3772 ggr
Cessy
2015-02-13 15:02

Vinyl 107

Ja radiokanalen Vinyl 107 borde ju vara självklart val att lyssna på om man nu gillar 70 o 80-talets musik. Förvisso täcker de också 60-talet, men jag har laddat hem Radio Play appen o den radiokanalen jag lyssnar mest på är just Vinyl 107 för att jag vill ha blandad musik o helst från 70 o 80 talet men jag lyssnar gärna på 90.-talsmusik också o för alldel så går det både med 50 o 60 talet också😉, men 70- o 80-talet var ju då jag var ung o det man växte upp med sitter ändå mest hårt i mitt hjärta o minne.

http://www.radioplay.se/vinyl107

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.sbs.radioplay

Annons:
MonicaLagerquist
2015-02-13 15:13
#1

Vi lyssnar alltid på radio vinyl när vi åker bil.

Stolt ägare till fem La permer

Cessy
2015-02-13 15:26
#2

Jag har kopplat min gamla mobil till högtalare (eg. en radio) så kör jag radioplay o andra radioappar via wi-fi:n och lyssnar alltså rätt mycket på Vinyl 107 eftersom jag alltid har på radion om jag nu inte lyssnar på en ljudbok (storytel) förstås. Jag har tyvärr öronexem, så jag kan inte lyssna via hörlurar, men min sambo löste det så att jag kunde koppla min gamla mobil så här o då får vi ju båda en jättestor tillgång till otroligt många radiokanaler på detta sättet, men Vinyl 107 är ändå den kanalen som vi lyssnar allra mest på. :-)

Cessy
2015-02-24 08:57
#3

För er som bor i o runt Stockholm o diggar 60-70-80-talsmusik så finns en kryssning.

VINYLKRYSSNING DEN 28 MAJ!

Äntligen är det dags för ännu en fantastisk Vinylkryssning med Viking Cinderella.

Med oss ombord har vi ett av 60-talets största band, The Animals*. Men inte nog med det, Boney M kommer att ta plats på Etage´s scen och vi kommer att få dansa till låtar som ”Daddy Cool”, ”Rivers of Babylon” och ”Ma Baker”. Efter konserterna tar Vinyl´s DJ över spakarna och festen fortsätter inpå småtimmarna. 

Förutom detta planeras Vinylaktiviteter som Musik Quiz och karaoke med Vinyl´s programledare i jurystolarna.  

BOKA DIN PLATS HÄR!

* Några av The Animals största hits är "House of the Rising Sun”, "We've Gotta Get Out of This Place" och ”Don't Let Me Be Misunderstood”.

Andorr
2015-02-24 09:54
#4

#3 En riktig Nostalgi-kryss! 👍

[Sabina]
2015-02-24 10:47
#5

#3 Vad roligt det hade varit om vi kunde bli ett gäng härifrån och åka på den kryssningen.
Vi är många i ungefär samma ålder vi som hänger här. Om vi är några stycken, skulle jag gärna vilja vara med 🙂

Edit: jag bor ju på Västkusten så det hindrar ju inte att man kommer från olika delar av Sverige för att träffas och åka på kryssningen. Det skulle bli den gemensamma nämnaren. 🙂

Cessy
2015-02-24 11:02
#6

Jag hade jättegärna åkt då  för det hade varit jätteskoj med sådan nostalgikryssning o träffa likasinnade. Lyssnar jättemycket på radioplay/vinyl 107 just för jag älskarden  musiken, men jag kan tyvärr inte den helgen.😕

Annons:
[Sabina]
2015-02-24 11:16
#7

Så synd, hoppas någon annan kan och vill.
Jag kommer att opereras  någon gång efter det, så det hade varit en rolig grej att göra innan det tråkiga.

[GIKmio]
2015-02-24 17:01
#8

Man minns fortfarande knasstret som hördes när låtarna i radion tonade ner 🙂

Upp till toppen
Annons: