Annons:
Etiketterfilmteater
Läst 1442 ggr
Maria
2/13/15, 6:39 PM

Gökboet

One flew over the Cuckoo´s nest.

Jag minns att jag såg filmen 5 gånger när den kom. Jag tyckte den var sååå bra och jag har sett den igen ganska nyligen och den håller fortfarande tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Saffran0Spice
2/13/15, 6:43 PM
#1

Ja den är riktigt bra, en av Nicholson's bättre roller ^^

Maria
2/13/15, 6:45 PM
#2

Jag håller med om att han är riktigt bra i den.

Såg ganska nyligen "The Bucket List" och han håller som skådespelare fortfarande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pialinn
2/13/15, 7:07 PM
#3

Jag  har lite svårt att se om gamla filmer, men just den har jag med och får nog se den en dag när solen skiner.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Skorpion76
2/13/15, 7:44 PM
#4

Jag vet inte om jag är ute och cyklar nu eller om vi tänker på samma film nu, men det jag minns av den är en man som kommer in på ett mentalsjukhus. När han kommer fram till kassan är det ett nät för den som skydd.  Sedan frågar han de olika patienterna hur de mår.  En afrikansk kvinna säger först att det är bra med henne, men sedan börjar hon skrika som besatt.
Några kastar en boll mellan sig och det är en scen som pågår en bra stund. En man sitter och tittar på dem och bollen och senare får han någon sorts kramp.  Han har tydligen epilepsi eller något i den stilen, men mitt i kramperna lyckas han pressa fram att vårdaren ska hämta kameran. Det är vad jag minns av filmen om vi tänker på samma film.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
2/13/15, 7:46 PM
#5

#4 Jag tror du cyklar för jag känner inte riktigt igen det där🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Saffran0Spice
2/13/15, 7:46 PM
#6

#4 Känner inte igen någonting i det XD
Vi pratar nog om olika filmer!

Annons:
Saffran0Spice
2/13/15, 7:48 PM
#7

Denna tror jag vi andra pratar om ^^

Maria
2/13/15, 7:49 PM
#8

Jag kan aldrig glömma båtutflykten eller fisketuren snarare😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Saffran0Spice
2/13/15, 7:49 PM
#9

Eller basket matchen XD

Maria
2/13/15, 7:51 PM
#10

Haha, ja och festen med "inbjudna" gäster😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Saffran0Spice
2/13/15, 7:52 PM
#11

haha ja den börjar ju bra, men slutar ju tyvärr i tragedi =(

Maria
2/13/15, 7:53 PM
#12

Ja filmen är så tragisk att det knyter sig i magen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
2/13/15, 8:16 PM
#13

Just p.g.a. av tragiken har jag faktiskt bara sett filmen 1 gång, men visst är det en av  Jack Nicholsons bästa rollprestationer. Fast boken är ändå snäppet bättre, men så är det ju nästan alltid.

Annons:
Andorr
2/13/15, 9:43 PM
#14

Nja. En som tänker annorlunda, kommer in i en miljö, där det ska vara på ett visst sätt.

Han får människor att tänka nya tankar.

Sjuksköterskan ("makten", som är van att bestämma, och att det ska vara på ett visst sätt) tycker att hennes makt är viktigare än människorna hon "vårdar".

Men efter det tragiska, visar det ju sig att han har nått fram till en person, som är väldigt innesluten i sig själv. 🙂

Vart ett tag sen jag såg den. Kanske dax igen?

Upp till toppen
Annons: