Annons:
Etiketterspellekar
Läst 1657 ggr
[GIKmio]
2/15/15, 11:39 AM

Nintendo 8bit

Nintendo Entertainment System (NES) är en 8-bitskonsol som kom i mitten av 80-talet. Och blev oerhört populär. Vilka spel gillade ni? Castlevania, Clu Clu Land, Duck Hunt, Faxanadu, Ice Climber, Kid Icarus, Kung Fu, Metal Gear, Metroid, Pro Wrestling, Punch Out, Rad Racer, Rygar, Super Mario Bros, och Zelda är några av dom spel jag spelade.

Länk till Wikipedia

Annons:
Cessy
2/15/15, 12:20 PM
#1

De olika Super Mario Bros-spelen  o så det första Zelda var mina favoriter. När jag köpte NES-enheten när den var ny, så frågade killarna om jag ville ha den inslagen, för de trodde def. att jag skulle ge bort den. När jag tittade på dem o sa att jag skulle ha den själv, så såg de ut som jag inte var riktigt klok😉 På den tiden var det väldigt ovanligt att tjejer spelade. Än idag har jag faktiskt två NES-enheter som är fullt fungerande för jag skaffade en enhet till sonen när han var riktigt liten o det var så jag ledde in honom på spelandets bana - ja förrutom via datorn då😇😃 Fast jag ska ju inte påstå att de används idag, men sälja dem - never ever!

[GIKmio]
2/15/15, 12:28 PM
#2

Jag spelade en bit in på 90-talet. Det kom ett spel med Robin Hood som jag gillade 🙂 Alltid roligt med spel som det tog ett bra att ta sig igenom. Inte som i Super Mario Bros där det fanns massa fuskgenvägar. 😃

Maria
2/15/15, 2:33 PM
#3

Super Mario minns jag att jag och min man spelade när sonen lagt sig och det var "ledigt" Hur kul som helst

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hoseok
2/16/15, 5:18 AM
#4

Vi hade aldrig en konsoll, men mina bröder hade emulator på datorn som vi brukade sitta och spela!

Super mario, micro machines, adventure island, spy vs spy, paper boy, rampage, rampart, Ice Hockey, ice climber!

Intehärutandär
2/17/15, 1:19 AM
#5

Vi spelar Nes varje vecka, jag o sonen. Har kvar massor av spel. Hans favorit är Mario Bros 3. Min är 2:an. Sega Master har jag med kvar, det har han köpt fler spel till nu.

[GIKmio]
8/25/18, 12:42 PM
#6

Nostalgi  🙂❤️

Annons:
sponny
8/25/18, 2:16 PM
#7

Spelade enormt mycket NES när det kom. Zelda-spelen, Goonies 2 och Punch out.

Måste även rekommendera bandet The Advantage som huvudsakligen bara spelar musik från gamla NES-spel.

[GIKmio]
8/25/18, 11:03 PM
#8

#7 Punch out.. Veklingen Glass Joe slår man ut redan i första ronden 😃

[GIKmio]
7/3/19, 4:54 PM
#9

Nintendo 8-bit var verkligen tidigt ute i utvecklingen för sin tid. Under några  decennier var grafiken fantastisk. Men nu 30-35 år senare när jag har flera hundra spel lagrade på ett USB så märks det hur vissna dom flesta spel blivit. Men jag spelar det på grund av nostalgin numera och inte för hur snygg grafiken är längre.

Cessy
7/13/19, 9:45 AM
#10

Javisst handlar det om Nostalgi. Upptäckte ju nu när jag skaffat en Switch att Nintendo.se har en del av dessa NES-spelen som man kan spela på den o visst är det så att de är kul o spela en stund på för nostalgins skull😇😃

[GIKmio]
7/13/19, 2:14 PM
#11

#10 Jag har flera hundra spel på USB som jag kan spela på datorn med en handkontroll som är en kopia från 80-talet. Spelar då och då och endast ett fåtal spel.

MonicaLagerquist
7/16/19, 6:41 PM
#12

Jag älskade/älskar Zelda spelen.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: