Annons:
Etikettövrigt
Läst 3551 ggr
Andorr
2/15/15, 3:21 PM

Ditt favorit-skolämne?

Jag blev inspirerad av Tonåringar iFokus att ställa denna frågan här, på Nostalgi.

Annons:
Andorr
2/15/15, 3:23 PM
#1

Jag hade tre favoriter. Bild, musik och gymnastik. 👍

Maria
2/15/15, 3:26 PM
#2

Det var teckning som det hette på min tid och så gillade jag religion.

Från början i lågstadiet hade vi kristendomskunskap men sedan ändrades det till religion och det blev så spännande tyckte jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
2/15/15, 3:38 PM
#3

#1 Då hade jag fyra. Bild, musik, slöjd, gymnastik.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Andorr
2/15/15, 3:43 PM
#4

#3 Oj. Jag glömde slöjd (som i trä-slöjd). 👍

[GIKmio]
2/15/15, 3:56 PM
#5

Träslöjd och Gympa. Vi hade en lärare som gick med på att vi fick spela innebandy eller pingis istället för att bada fastän det var bad och gympa som alternerade varannan vecka. Jag hade extrem vattenskräck..

morten.dynamite
2/15/15, 6:51 PM
#6

Matte, fysik, teknik, träslöjd

Annons:
Andorr
2/15/15, 9:10 PM
#7

Kemi var rätt kul. Uppskattade fröken i gymnasiet. Ogillade att hon blev lite mobbad av vissa elever.

Hon hade en härlig vilja att "ge ut" kunskap.

En 🤗 till henne!

[Torpedtass]
2/15/15, 10:48 PM
#8

Engelska, har språkhjärna så jag sluka alla lektioner och kurser i engelska jag kunde när jag gick i skolan inklusive de icke obligatoriska.

Historia, var nog den enda som kunde Egyptens historia som baksidan av min egen hand likaså 2a världskriget. Allt tappat idag dock.

Gymnastik, snabbast i klassen alltid vald först när vi skulle dela upp oss i lag då det laget som hade mig hade en benägenhet att vinna speciellt om det var kondition vi tävla i. På idrotten var mitt smeknamn Cheetahn som är engelska för Gepard, långbent, smal och en jädra kondition.

Nikushimi
2/16/15, 1:18 PM
#9

Det enda ämnet jag gillar överhuvudtaget är engelska.

Tarotstollan
2/16/15, 7:30 PM
#10

Fanns väl egentligen inget ämne jag gillade! Får väl bli teckning då fast jag inte kunde varken teckna eller måla. Däremot fick jag bra betyg både i svenska och engelska trots att jag inte varken kunde eller förstod grammatik. När jag började högstadiet undrade engelska lärarinnan hur jag kunde stava och prata så bra engelska och inte kunde någonting om grammatiken.
Jag frågade henne vad de två sakerna hade med varandra att göra?!
Ett barn lyssnar och lär på vad de hör runt omkring sig när folk rättar dem när de säger och skriver fel svarade jag henne, det är så jag lärt mig språken.
Jag kan fortfarande ingen grammatik men tycker jag klarar mig bra ändå!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
2/17/15, 1:15 AM
#11

I grundskolan var det bild, ljud & bild, filmkunskap och syslöjd. På gymnasiet alla konditorämnen o kall/varmkök.

Hoseok
2/17/15, 5:21 AM
#12

I låg/mellanstadiet var det slöjd och svenska.
På högstadiet var det nog svenska.
På gymnasiet var det webbutveckling.

Cessy
2/17/15, 6:51 AM
#13

På högstafiet var det nog Bild, Engelska, Svenska, Kemi o Biologi

Annons:
[Sabina]
2/23/15, 3:57 AM
#14

Biologi, Kemi, Fysik Bild, Svenska, Engelska och Tyska

#10 När jag var liten blev jag och min syster mer eller mindre tvingade att lära oss engelska för vår pappa (han fick för sig att vi skulle flytta till USA), vilket resulterade att vi var duktiga i engelska genom hela skoltiden.
I 9:an tog vår engelskalärare upp de som klarat sig bäst i klassen genom högstadiet och tog mig som exempel på den som kunde perfekt grammatik, han trodde att jag pluggat extra i grammatikboken. Det var bara det att jag var den som inte öppnat den alls. Så , ja, det bästa sättet att lära sig språk är genom att lyssna och prata mycket. 🙂

[Sabina]
2/23/15, 9:30 AM
#15

Edit till #14
Vill för tydlighetens skull säga att vi aldrig flyttade till USA 🙂

Upp till toppen
Annons: