Spel och Lekar

Sällskapsspel

2015-02-18 14:56 #0 av: GIKmio

Namnet säger sig självt. Att spela spel i ett sällskap, gärna med flera stycken. Monopol och Fia med knuff lär vara några av dom mest populära. Men hur var det för er? Själv spelade jag Yatzy och kortspelet Uno med mina kompisar. Och ibland hände det att vi spelade Geni som var en frågesport som jag minns var ganska svårt ibland.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-02-18 15:34 #1 av: Cessy

Ja Yatzy, Uno, Skip-Bo, Trivial Pursuit, Geni, Mah Jong -alltså med brickor-inte på datorn spelade vi en hel del innan datorspelandet tog mer över. La också en hel del patienser men det skulle jag aldrig orka idag för man får ju blanda o blanda o blanda. Mycket bekvämare att använda datorn till detta i så fall.

Anmäl
2015-02-18 15:42 #2 av: Maria

Monopol, Yatzy, Svarte Petter, Fia, Kinaspel är väl de jag kommer ihåg så här med en gång.

/Maria

Anmäl
2015-02-18 19:09 #3 av: sofie292

Jag saknar sällskapsspel! 

Den försvunna diamanten, Vem där, Uno, TP, Geni, kalaha, och en himla massa annat! 

Anmäl
2015-02-18 19:34 #4 av: Snovit79

Jag och sonen spelar brädspel, kort och tärning regelbundet. Fragglarna är favoriten, sedan Loppan/Lusen tror jag. Och så kortspel.

Det åker upp varje gång det åskar. I somras satt vi på verandan med tända ljus och lyssnade på åskan och spelade. Det är en tradition jag växt upp med. Att dra ur all el, tända ljus och dra fram spel. 

Anmäl
2015-02-18 23:39 #5 av: Andorr

Det blev väl mest monopol, yatzy och olika kortspel.

Anmäl
2015-06-26 20:07 #6 av: GIKmio

Plockepinn får nog räknas också. Man hade ett flertal smala pinnar med spetsiga ändar i olika färger som man hällde ur en burk ut över bordet eller golvet. Sedan gällde det att dra  så många pinnar som möjligt ur högen utan att dom andra pinnarna rörde sig. Det var riktigt svårt minns jag.. Extra svårt när man försökte att störa dom andra också samtidigt Glad

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-06-27 09:30 #7 av: VoxBauers

Cluedo! Glad

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2015-06-29 21:09 #8 av: Dioramabyggare

Yatzy, Uno, Monopol, Rack-O, Fiaspel, Risk, Lusen, "loppspel"... är de spel jag kommer på nu

Anmäl
2015-07-09 10:23 #9 av: Anterrabae

Yatzy, monopol, kortspel ffa 500.. Och på senare år RISK. Så sjukt roligt. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2015-07-11 23:50 #10 av: Ravynsfair

Åh.. Bondespelet! Hjärta

Annars var det Svarta Diamanten, Undo, Monopol, Yatzy, Kalaha och steka ägg .. ahaha! 

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.