Annons:
Etikettertvradio
Läst 753 ggr
Cessy
2/18/15, 7:41 PM

Star Trek

Ja Star Trek spinner ju över allt från den ursprungliga serien som gick mellan 1966-69 fram till sista filmen som gjordes 2013 o för den som vill se mer utförligt över vilka filmer o serier kan se det här på wiki: http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Trek

Minns i alla fall Star Trek o hur man såg fram mot nya serier o filmer o jag har faktiskt alla filmerna o ett par av serierna också på DVD, för dessa tittade jag o sonen på när han var mindre.

Annons:
SegerSims
2/18/15, 8:16 PM
#1

Åh Star Trek gillar jag! Den som är nostalgi är ju originalserien men den är jag inte så förtjust i. Men TNG, DS9 och Voyager älskar jag och har dom alla på dvd, filmerna till TNG med. Senaste serien Enterprise har jag dock inte sett ännu och dom nya filmerna är inget jag gillar direkt då dom är för "action"  för min smak.

Här är min älskling Quark 😃

Andorr
2/19/15, 12:05 AM
#2

Borgerna var lite jobbiga. 😉

"You will be assimilated"

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Borg_%28Star_Trek%29

SegerSims
2/19/15, 12:10 AM
#3

#2 Jobbiga! 😮 Jag älskar dom avsnitten! 😍

Andorr
2/19/15, 12:23 AM
#4

#3 Ja. Borgerna vart lite jobbiga (för besättningen på Star Trek). 🙂

Carmarino
10/5/21, 3:53 PM
#6

Kapten James T Kirk - William Shatner - blir äldsta personen i rymden när han följer med på en resa organiserad av Jeff Bezos rymdföretag Blue Origin. Rymdfärden är planerad till den 12 oktober. Shatner är 90 år gammal.

https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/william-shatner-blir-%C3%A4ldsta-personen-i-rymden-1.56378800


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

William Shatner, mest känd för rollen som kapten James T Kirk i "Star trek", ska bege sig ut i rymden. Den 90-åriga skådespelaren bekräftar själv nyheten: "Nu
Annons:
[GIKmio]
10/5/21, 4:01 PM
#7

Jag har hört talats om Star Trek. Den har gått i repris på TV4 eller någon annan kanal genom åren. Men jag har inte låst fast namnet på någon karaktär i mitt minne 🙂 Samma med Hem till gården som gått i över 50 år.

Carmarino
10/5/21, 4:24 PM
#8

#7: Kapten Kirk är från den första omgången av Star Trek. Har för mig att den började sändas någon gång i slutet av 1960-talet. Så de flesta yngre kommer nog ihåg "Star Trek The next Generation", och i den var inte Kapten Kirk med vad jag vet. Han var med i samma serie som Spock - han med de spetsiga öronen (spelad av Leonard Nimoy). 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 10/5/21, 4:25 PM av Carmarino
[GIKmio]
10/5/21, 4:58 PM
#9

#8 Star Trek har visats i 60-talsformat nu i detta århundrade på TV4, TV6 eller någon annan kanal. Men kanske det ansågs för gammalmodigt för nya unga tittare. Det mesta ska vara så modernt numera. Jag personligen är inte så mycket för Science Fiction och rymdäventyr.

Carmarino
10/5/21, 6:04 PM
#10

#9: Ja, de flesta kultserier från 1960- och 1970-talen har nog gått i repris på någon kanal tror jag. Har inte tittat på så många av dem, för de flesta håller inte riktigt måttet nu. De är helt enkelt inte lika bra som jag minns dem. 😊

Har faktiskt en bok om gamla Star Trek. Köpte den när jag bodde i England i slutet av 1970-talet. Den heter "The Making of Star Trek" och som kompletterande text står: The book on how to write for TV! The only book of its kind! The complete history of a top TV series - how a television show is conceived, written sold and produced. På baksidan står: … for would-be TV writers, directors and producers, this will be an education in itself, a polished but non-varnished look at how TV really works.

Minns inte om jag läste hela boken eller bara bläddrade i den och läste det jag tyckte verkade intressant.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
10/5/21, 6:07 PM
#11

Jag tittade på alla de Star Trek serierna men kommer inte ihåg vilka som var vilka. Kommer ihåg bl.a. Spock och Data, men även många andra men inte deras namn.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
10/5/21, 6:11 PM
#12

Såg faktiskt en av långfilmerna på bio, men vad jag minns tyckte jag den var urdålig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: