Annons:
Etiketterlitteraturböckertidningarserietidningar
Läst 1716 ggr
[GIKmio]
2015-02-19 11:15

Den oändliga historien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den oändliga historien av den tyske författaren Michael Ende utkom 1979. Den gripande berättelsen om den mobbade skolpojken Bastian som drömmer sig bort från sina plågoandar, in i fantasins värld. Boken blev till film 1984. Ledmotivet" The Neverending Story" med Limahl blev en världssuccé. Visst ger både boken, filmen och musiken en nostalgikick?

Foto: Ett eget privat exemplar av boken.

Annons:
Andorr
2015-02-19 11:22
#1

Jag har sett filmen. 🙂

Maria
2015-02-19 14:47
#2

Den såg sonen när han var liten.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sabina]
2015-02-19 21:49
#3

Boken var en favorit när jag var yngre, tyvärr är den borttappad men jag funderar att köpa den till min dotter som är i en riktig bokslukarålder 🙂
Sen var låten jättebra, tyckte jag då som yngre.

sisela
2015-02-20 05:22
#4

Jag älskade verkligen den boken. Läste den hur många gånger som helst. I en period började jag om direkt när jag läst ut den. Filmen var sådär tyckte jag. Hade ju så klar bild av hur allt var och så hade de tagit bort stora delar av historien. Det är ju vanligt vid filmatiseringar, men det var nog min första erfarenhet med ilska när "film inte matchar bok".

Andorr
2015-02-20 06:10
#5

Min ordning:

1. Hörde låten. (Diggade den)

2. Såg filmen. (Diggade den)

3. Glömde de fiktiva glasögon, (Diggade de fiktiva glasögon.) = slapp läsa boka

😍

[GIKmio]
2015-02-20 11:05
#6

Jag läste boken vilket många jag kände gjorde. Däremot såg jag inte filmen på bion och dom som gjorde det sa att det var en besvikelse. Jag föredrar att läsa en bok eftersom det mesta inte får plats i en film. Sedan är det roligare att bilda sin egen uppfattning av figurerna och miljön.

Annons:
Upp till toppen
Annons: