Annons:
Etiketterfilmteater
Läst 948 ggr
Cessy
2015-02-20 09:43

Top Gun

Top Gun kom 1986 o så både jag o min sambo älskade den filmen. Vet inte hur många gånger genom åren vi har sett om den, men det är ett antal ggr. Visst den känns inte lika övertygande idag som den gjorde då 1986 men ändå har den en plats i våra hjärtan😉

Från svenska wiki (länken ovan går till engelska wiki som ju är "fylligare"): " Kapten Pete 'Maverick' Mitchell (Tom Cruise) är stridspilot i USA:s flotta ombord på hangarfartyget USS Enterprise och har som mål i livet är .att bli den bästa piloten i världen. Han och hans navigatör löjtnant Nick 'Goose' Bradshaw (Anthony Edwards) skickas till flygskolan TOP GUN som sägs utbilda de bästa piloterna i världen. När han träffar sin stora kärlek, Charlotte 'Charlie' Blackwood (Kelly McGillis) som visar sig vara civilanställd instruktör, måste han välja. Kärleken eller sitt livs drömchans?"

Berlins - Take my breath away vann en oscar för bästa filmmusik

Annons:
Andorr
2015-02-20 10:00
#1

Förstår inte. Varför har de filmat mig? 😎

Cessy
2015-02-20 10:09
#2

Åh tänk om jag kunde säga så om mig😇 Fast det är klart det har de nog i typ Frankensteins monster☺️😉😃

o även om filmen börjar kännas lite lätt bedagad men ff. sevärd för nostalgins skull, så är låten ff. lika bra👍

Andorr
2015-02-20 10:19
#3

Googlade på "Im alive". Tänkte att jag skulle hitta nåt läskigt klipp, men istället hittade jag denna trevliga och positiva låt. Skäms, då jag är OT.

Michael Franti & Spearhead - I'm Alive

http://youtu.be/Fw0oOjZydZY

Cessy
2015-02-20 10:24
#4

Det där var ju en bra fredagslåt😉 Man kanske ska börja med den för att komma i stämning o sedan avsluta fredagskvällen med Top Gun😇

Andorr
2015-02-20 10:36
#5

Funkar Kanonerna på Navarone som substitut?

Guns som Guns? Guns of Roses?

Nu är jag nog lite övertrött. 😴

Upp till toppen
Annons: