Annons:
Etikettertvradio
Läst 1226 ggr
[GIKmio]
2/20/15, 6:07 PM

Dallas, Dynastin, Falcon Crest?

Vilken av dessa såpoperor från 80-talet gillade du mest? Skriv gärna några nostalgiska minnen om du vill..

Annons:
[GIKmio]
2/20/15, 6:09 PM
#1

Dallas eftersom jag gillade J.R Ewings falska flin 😃och det var väl den serie som kom först..

Leffe
2/20/15, 6:14 PM
#2

Jag tyckte bäst om Dynastin. Mycket berodde på skådespelarna som var med

Cessy
2/20/15, 7:33 PM
#3

Dallas för den var först o så att säga den ursrpungliga serien som stod för något nytt, men tror jag gillade Falcon Crest bäst.

Tarotstollan
2/20/15, 9:03 PM
#4

Falcon Crest för Angela Channing var verkligen en riktig 😈! Sen gjorde det ju inte ont att titta på Lance ( Lorenzo Lamas)!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Andorr
2/20/15, 10:19 PM
#5

Jag singlar slant mellan Dallas och Falcon (vad törstig jag blev helt plötsligt) 🤔

[GIKmio]
2/21/15, 7:51 PM
#6

Vingården utanför San Fransisco leder just nu i nostalgipopularitet 🙂

Annons:
Intehärutandär
2/21/15, 9:20 PM
#7

Dallas har jag följt sedan jag föddes. Inte denna nya som går nu dock, den är dålig. 

Dem andra har jag också sett inkl Glamour - men inget som fastnat i familjen.

SegerSims
2/21/15, 10:41 PM
#8

Satte Dallas men jag gillar dom alla nästan lika mycket. Men Dallas har jag alla säsonger på dvd och har även dom nygjorda där man fick se Larry Hagman innan han dog. Får hålla med att dom nya avsnitten är inte jätte bra men när jag väl har köpt hela serien så ville jag ha resten med.

Men jag har många minnen gällande Dallas. Då jag var liten när det sändes så minns jag att jag alltid fick smyga upp och titta då min yngre bror snällt fick sova. 

En dag när ett avsnitt skulle sändas så var det någon som slog av strömmen i vårt bostadsområde för att jävlas. Och det skedde flera gånger. 

J.R må ha varit riktig elak men slåss varken kunde han eller vågade han. Då blev han alltid lika feg och lät Bobby och Ray ta upp knytnävarna. Skrattar åt honom varje gång. 

Kanske dags att damma av mina dvd:er 😃

[GIKmio]
2/21/15, 10:45 PM
#9

#8 J.R må ha varit elak och falsk men Larry Hagman ska ha varit en väldigt varm o fin människa i verkligheten som sörjdes av sina skådespelarkollegor från Dallas när han gick bort.

SegerSims
2/21/15, 10:48 PM
#10

#9 Jo jag har förstått det, han var väldigt nära vän med Linda Grey och Patrick Duffy. 

Själv tycker jag att jag saknar honom då jag även älskade att se honom i I dream of Jennie. En underbar rolig serie med honom :)

[GIKmio]
2/21/15, 10:58 PM
#11

Det finns några kända amerikanska skådespelare i dom andra såpoperorna också: John Forsythe och Joan Collins i Dynastin och Jane Wyman i Falcon Crest som var gift med Ronald Reagan under några år..

SegerSims
2/21/15, 11:17 PM
#12

#11 Ja Jane Wyman älskar henne i Falcon Crest. Hon var riktig vacker som ung.

[Sabina]
2/21/15, 11:38 PM
#13

Röstade på Falcon Crest som favoriten. 
Gillade Jane Wyman men tyckte Lorenzo Lamar var för "smil-fink"-aktig fast alla andra tjejer trånade efter honom

Edit: Däremot var jag lite småkär i gulliga William R Moses 😍

Annons:
[GIKmio]
2/21/15, 11:47 PM
#14

#13 Hade inte Jane Wymans karaktär Angela Channing en son som hette Richard som var lite  lömsk?

[Sabina]
2/21/15, 11:59 PM
#15

#14 Jo, han, Richard, var mer mamma upp i dagen.

Andorr
2/22/15, 7:02 AM
#16

Min favorit var Pam. 😍

Skorpion76
2/22/15, 2:52 PM
#17

Jag gillade ingen av dem.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: