Annons:
Etiketterlitteraturböckertidningarserietidningar
Läst 2221 ggr
Maria
2/22/15, 9:16 PM

Plupp

Fick lägga den i gruppen Off Topic för böckerna om Plupp täcker flera årtionden från 50-90 talet tror jag.

Jag gillade den lilla "osynlingen"

Någon som minns?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Andorr
2/22/15, 9:26 PM
#1

Plupp var väl same? Någonting om lämlar…

Maria
2/22/15, 9:28 PM
#2

Nja, inget troll eller same utan en plupp helt enkelt😉 Hans kompisar är Hermelin och Lämmel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
2/22/15, 10:05 PM
#3

Jag älskade plupp o hans blåa hår när jag var liten. Filmerna har jag aldrig sett men böckerna läste jag som liten på 60-talet.😃

Andorr
2/22/15, 10:14 PM
#4

Detta är min Plupp. Fast jag hörde aldrig denna. Läste böcker.

Plupp och midnattssolen (1965): http://youtu.be/or2U1Vi1qkk

Skorpion76
2/23/15, 7:31 AM
#5

Jag minns det lilla sametrollet.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Tarotstollan
2/23/15, 8:31 PM
#6

Älskade Plupp också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[ludgopelle]
3/23/19, 8:25 PM
#7

#0 Plupp böckerna var mysiga. Dom brukade min mamma läsa för mig, som godnattsaga, när jag var barn.😊

[GIKmio]
3/23/19, 9:42 PM
#8

Plupp fanns och finns förmodligen fortfarande att låna på på biblioteket. Jag lånade aldrig dom böckerna.. Jag gillade Tintin och Lucky Luke mera..

[ludgopelle]
3/23/19, 11:18 PM
#9

#8 Ja, Tintin och Lucky Luke var bra. Jag har dem alla kvar i bra skick, förutom några enstaka Lucky Luke album, som jag aldrig lyckades få tag i. Plupp gillade jag mer när jag var en liten gosse i tre års åldern.😊

Carmarino
3/24/19, 5:26 AM
#10

Läste alla böcker om Plupp som fanns på vårt lilla bibliotek. Förmodligen läste jag dem flera gånger också, för det brukade jag göra med alla böcker jag tyckte om.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[ludgopelle]
3/24/19, 8:19 AM
#11

Det är verkligen vackra stämningsfulla bilder och berättelser i Plupp böckerna. Dom var också väldigt lärorika för barn. Bland annat lärde man sig mycket om djuren i norra Sverige, och även hur timmerflottningen på älvarna gick till förr i tiden, om jag inte minns fel?

Carmarino
3/24/19, 1:09 PM
#12

Tror att det var i böckerna om Plupp jag lärde mig det lilla jag vet om lämlar faktiskt. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
3/25/19, 8:41 AM
#13

Plupp älskas av många och lånas fortfarande på biblioteken! Finns att köpa också.

Det är så roligt med böcker som lever över flera generationer…

#12 Plupp och lämlarna, den är bra! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
3/25/19, 9:09 AM
#14

Vi hade inte särskilt mycket böcker hemma så Plupp läste jag hos Folktandvården och biblioteket.

Jag minns att de hade så många roliga böcker hos tandläkaren. Bland annat en om en prickig kanin som inte passade in i flocken men som till slut hittade en hel familj med prickiga kaniner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
3/25/19, 9:14 AM
#15

#14 Pricken av Margaret Rey! 

En mycket användbar bok att läsa högt ur och att diskutera med barnen. Den slutar bra och är helt underbar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
3/25/19, 11:00 AM
#16

#15 Åh tack. Där var han ju🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
3/25/19, 5:43 PM
#17

#13 Ja, den känner jag igen. 👍

#14 Den läste jag också, fast inte hos tandläkaren. De måste ha haft den på biblioteket. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[ludgopelle]
3/26/19, 9:26 PM
#18

#12 Ja, samma här.😂

Upp till toppen
Annons: