TV och radio

Varuhuset

2015-03-04 19:51 #0 av: GIKmio

Visst minns ni Varuhuset som började sändas på SVT 1987 och sändes fram till 1989? I centrum stod Öhmans varuhus där intriger, svek, otrohet och kriminella handlingar fick miljontals svenskar att bänka sig framför TV-apparaterna. Vad minns ni mest? vilka var era favoritkaraktärer o.s.v? 

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-03-04 22:06 #1 av: Lucifer Sam

Detta såg jag – liksom de flesta - på en gång i tiden! Önskar dock att jag kom ihåg mer av alla karaktärerna. Det jag på rak arm minns mest var nog när Carlos dog efter att ha blivit misshandlad eller knivskuren – så sorgligt Storgråter.

Får se om jag hinner ta en titt på några gamla episoder någon gång; är dessvärre lite för stressad just nu. 

Anmäl
2015-03-04 22:11 #2 av: GIKmio

Jag kommer ihåg Rickard i charken som hade en dominant mamma. Och Christina Schollins karaktär Margareta Öhman som gick över lik för att ta över ledarskapet från sin far, Gustaf Öhman Glad .

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-03-04 22:43 #3 av: Tarotstollan

Jag följde serien men kommer inte ihåg något direkt från den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.