Annons:
Etikettertvradio
Läst 1492 ggr
[GIKmio]
2015-03-04 22:51

TV-piraterna (3D TV)

Minns ni jullovsprogrammet julen 1983? Med 3D-glasögon och bokstavs- och rebustävling?..

Edit 240405: Tog mig friheten att lägga till "3D TV" i rubriken för att väcka liv i denna gamla tråd. /Medis

  • Redigerat 2024-04-05 09:29 av Fornöga
Annons:
Fornöga
2024-04-05 09:20
#1

2024 3D-filmer och bilder var heta ett tag- SVT sände 3D-försök, och tidningsmagasin och uppslagsverk hade bifogade pappersglasögon, men sedan verkar hajpen ha slocknat (även om glasögon finns att köpa på nätet).

Jag tror faktiskt att jag har mina SVT-glasögon liggande i någon låda, även om jag aldrig hade någon användning för dem eftersom jag ser för dåligt på ena ögat.

#0 TV-piraterna minns jag inte, eftersom jag då sedan länge lämnat målgruppen. 😏


Re:tired.

De här glasögonen tillverkade av papper och röd och grön plast finns i museets samlingar. De dök upp till programmet ”Fönster mot TV-världen” som hösten 1982 återsände ett tyskt program om tredimen…
  • Redigerat 2024-04-05 09:25 av Fornöga
Fornöga
2024-04-05 09:35
#2

3D utan specialglasögon- vidareutveckling eller konstgjord andning?


Re:tired.

Asus är redo med nya bärbara datorer som har inbyggd 3D-skärm. Här kan du dock se 3D-innehåll utan att använda speciella glasögon. Läs allt om de nya 3D-datorerna här.
Carmarino
2024-04-05 10:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Kan inte minnas att jag någonsin har testat 3D-tv och TV-piraterna minns jag inte heller. Brukade titta på jullovsprogrammen, men det har helt försvunnit ur minnet - eller också tittade jag inte det året. 😊

Det närmaste 3D jag har kommit är stereobilderna som medföljde skivan "De första stegen på månen".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: