Annons:
Etiketterfilmteater
Läst 3739 ggr
[Sabina]
2015-03-05 13:35

Filmen G-som i gemenskap

Filmen som hade premiär 1983 handlar om tre killar som precis slutat gymnasiet och försöker hitta sin egen väg i livet.
Kim (Niclas Wahlgren) en lite försiktig och osäker kille som inte vet om han är homosexuell eller ej, han är dels dragen till sin vän Kristoffer (som spelades av Magnus Uggla) och dels är han också är kär i en flicka, Mia.
Robban (Joakim Schröder) hamnar längre in i drogträsket och Alexander (Sebastian Håkansson) lämnar källarbandet han sjunger i till förmån för ett popband med tvivelaktig stil.

En rad mer eller mindre kända skådespelare och artister är med i filmen.
Numera tycker jag det är underhållande att titta på det typiska 80-talsmodet och Stockholmsmiljöerna

Annons:
[bat]
2015-03-05 13:39
#1

Tycker som du, otroigt underhållande att kolla på. Och hur många gånger har man inte kört Magnus Ugglas kända replik om bisexualitet, haha.

Surpan
2015-03-05 13:44
#2

Herrejösses, jag är dotter till två filmgalna föräldrar så jag har fått se denna ett par gånger. Jag kan säga att som 90-talist är det med skräckblandad förtjusning man tittar på alla frisyrer och kläder. Pappa hävdar dock bestämt att 80-talet var "såååå snyggt".

/Surpan

[Sabina]
2015-03-05 23:48
#3

#1 Haha, ja Magnus Uggla är väldigt rolig i den överdrivna rollen 

#2 Jag, håller nog tyvärr inte med din pappa där om modet. Hoppas det dröjer länge tills vi alla ska se ut som små pudlar med axelvaddar igen 😎

Jag kom ihåg när jag såg filmen, jag var inte ens tonåring men nyinflyttad till Stockholm och tänkte att detta var "vuxen"livet typ, och att de i filmen var sååå häftiga haha

[GIKmio]
2015-03-11 23:09
#4

#1 #3 Det skulle du ha tänkt på litetidigare 🙂

[Sabina]
2015-03-12 08:29
#5

#4 😂

Ghosthunter
2015-03-26 08:22
#6

Ja, den filmen var bra!!👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Humbugg
2015-04-07 00:50
#7

De enda sakerna som egentligen är bra i den filmen är Magnus Uggla och 80-talsandan, resten är inget vidare. En extremt enkelgjord film som rasar ungefär i mitten. .

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[GIKmio]
2018-11-23 19:14
#8

Jag själv var nio år när filmen kom och såg den senare.. Hörde några på jobbet prata om den för ett tag sedan. En film med kultstatus!

Carmarino
2018-11-24 09:13
#9

Såg den på tv i England - textad på engelska. Den visades rätt sent på kvällen och om jag minns rätt så såg jag inte hela. Har för mig att jag tyckte den var så dålig att jag inte orkade sitta uppe och se den till slutet. Eller också somnade jag i soffan. Minns inte särskilt mycket av den i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-11-24 18:28
#10

Det man mest kom ihåg var ju Magnus Ugglas rollkaraktär Kristoffer- Det skulle du ha tänkt på lite tidigare..

Ghosthunter
2018-11-24 18:44
#11

#10 haha😁..ja! Jag skulle verkligen vilja se den filmen nu. Jag har sett den säkert 5-6 ggr. Men det var så längesen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: