Annons:
Etikettövrigt
Läst 1257 ggr
Maria
3/8/15, 11:46 AM

Moppe

Jag hittade denna galna budgivning på en gammal Push Dakota och minns att det var en populär moped när jag växte upp.

Själv hade jag en Suzuki. En vinrödmetallic med fyra växlar och jag älskade den moppen.

Hade/har ni moped?

http://www.aftonbladet.se/bil/article20411351.ab

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
CheChe
3/8/15, 11:59 AM
#1

Min moppe och jag var av samma årsmodell. 😎

Maria
3/8/15, 12:03 PM
#2

Vilken modell hade du då?

Jag har haft två till. Först min Suzuki och sedan en Cresent Kompakt och en Pusch Corado.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
3/10/15, 11:12 AM
#3

Jag hade en Cresent, äldre än kompakten med Sachs-motor.

>>>Malum domesticum<<<

Intehärutandär
3/10/15, 7:06 PM
#4

Japp, en tjejmoppe. En en vit Jawa.

[GIKmio]
3/10/15, 9:46 PM
#5

Jag hade ingen moppe.

[Sabina]
3/10/15, 10:48 PM
#6

Jo, jag lånade min dåvarande pojkväns moppe, kraschade in i ett träd, svimmade. Sen var min moppekarriär över 😞

Annons:
Tant Grön
3/10/15, 11:28 PM
#7

Jag hade en Cresent kompakt. En typisk tjejmoppe. Min dåvarande kille hade en Push dakota som han trimmat så den gick i 70km/t. Han skjutsade mej ibland och det var kul att åka fort. Han hade tur och åkte inte fast. Fast jag åkte fast en gång för skjutsning. Det var jättepinsamt att sitta i polisbilen när dom skrev ut böter.  Det var mitt på torget och  alla tittade. Det var enda gången jag varit i klammeri med rättvisan.  😕

Maria
3/11/15, 6:17 AM
#8

Jag råkade ut för en moppeolycka när jag var 14. Fick skjuts av en kille på en blå Push Dakota och vi körde av vägen. Det blev akut till Uddevalla sjukhus och operation. Jag låg där en dryg vecka den sommaren.

Jag åkte fast för jag körde en trimmad moppe också. Körde dessutom på fel sida av vägen.😛 Fick böter och var livrädd att mamma och pappa skulle få reda på det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Humbugg
4/7/15, 1:00 AM
#9

Ni är inte så värst nostalgiska när det gäller stavningen, för Puch stavas med ett C och inte ett S.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Maria
4/7/15, 8:10 AM
#10

Du har rätt. Fel av mig😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
4/7/15, 12:40 PM
#11

Jag hade inte moppe då, men har nu. Kör en [perså] ;) Rapido i dagsläget och det är sjukt roligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: