Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1750 ggr
Maria
3/15/15, 2:33 PM

Vandrande pinne

Vandrande pinnar var ett populärt husdjur på 80-talet. 

Läste just att de fortfarande är poppis.

Har ni haft några pinnar?

http://www.gp.se/ekonomi/1.2655721-vandrande-pinnar-still-going-strong

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
nickiee
3/15/15, 2:50 PM
#1

jag har vandrandepinnar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Myrra
3/15/15, 2:51 PM
#2

Har en pinne!🙂

Maria
3/15/15, 3:13 PM
#3

Ah vad roligt.🙂

Vi hade en pinne på 80-talet och en morgon när jag skulle till jobbet (började klockan 7) så såg taklampan så skum ut och då visade det sig att det kläckts hundratals pinnar över natten. De var cirka en centimeter miniatyrpinnar.

Jag fick stå på en stege och plocka ner alla i burkar och min man åkte runt hela Göteborg för att portionera ut dessa i zooaffärer😃

Jag visste inte att de kunde föröka sig på egen hand men sedan lärde jag mig att ta bort de små svarta "äggen"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nickiee
3/16/15, 10:25 AM
#4

3..det är olika det finns dom som måste ha partner för att få avkomma .men den vanligaste man köper i zoo är indiskpinne å den är 2 könad och det tar runt 1 månad sen kläcks äggen å då blir det mängder ..om du känner någon som har å får för mycket så tar jag emot ..finns ca  2500 arter

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Vaargen
3/22/15, 11:04 AM
#5

Ja fast under 90 eller tidigt 2000 tal, jag var litet barn då.. vi fick först en vandrade pinne gratis men den dog.. så vi skaffade en ny som vi gav ett lyxliv den blev ganska stor och till slut föröka den sig själv och dog och fick hundratals mini-vandrade pinnar bebisar som var lika små som myror dem kröp ur sin bur för dem var små… vandrade pinnar kan skaffa barn utan att ha en partner.

nickiee
3/22/15, 11:11 AM
#6

5… då va det en indisk ni hade den vanligaste räcker å  ha 1 så får man massor sen .har såna nu har 7 vuxna å 1 unge väntar bara på att det ska kläckas i terrariet nu ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Vaargen
3/22/15, 11:12 AM
#7

#6 Yep  varken han eller jag visste om att dem kunde föröka sig själv.

nickiee
3/22/15, 11:29 AM
#8

ok. men kul med överraskningar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Vaargen
3/22/15, 6:04 PM
#9

#8 vi ville inte ha så många vandrande pinnar så det var inte så jättekul med just denna överraskning :) men gick bra ändå

Lucifer Sam
3/24/15, 7:45 PM
#10

Vi hade ett par burkar med dessa djur på dagis (tidigt 80-tal)! Vi barn fick turas om att lägga ner salladsblad till dem.

En gång rymde en - utomhus (!) och jisses vad vi barn letade! 😃

(nej - vi hittade den inte 😢)

Shine On You Crazy Diamond

Upp till toppen
Annons: