Annons:
Etikettertvradio
Läst 1485 ggr
[GIKmio]
3/26/15, 7:50 PM

TV-nostalgi: Dubbelstötarna

Dubbelstötarna (1980) är en klassisk svensk kriminalserie med bland andra Frej Lindqvist och Björn Gustafsson som drog miljonpublik framför TV-apparaterna och kan liknas vid serier från samma tid som Sinkadus, ärliga blå ögon, och serierna om polisen i Strömstad.

Doktor Stensson ( Frej Lindqvist ) har fått en briljant idé. Det perfekta bankrånet. Han söker därför upp sin gamle vän studierektor Bertilsson ( Björn Gustafsson ) i Kalmar. Ett bankrån, vem i all sin dar skulle kunna misstänka en läkare och en skötsam studierektor från Kalmar? Men det går inte så lätt som dom trott..Serien var baserad på Tomas Arvidssons böcker Enkelstöten och Dubbelstöten. Visst minns ni den och övriga svenska kriminalserier?

Annons:
[GIKmio]
3/26/15, 11:08 PM
#1

En klassiker är när Björn Gustafssons  karaktär studierektor Bertilsson inte får start på bilen utanför banken efter rånet🙂.

[GIKmio]
8/26/18, 8:48 AM
#2

Jag antar att ni sett den nya versionen på TV4? Men då med två kvinnor istället.

Carmarino
8/26/18, 1:00 PM
#3

Tror att jag såg serien, men minns den inte särskilt bra. Däremot vet jag att jag läste böckerna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/27/18, 12:00 AM
#4

Den var spännande och lika bra som Strömstadspolisen tror jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
8/27/18, 7:54 AM
#5

Jag såg detta på TV när det begav sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: