Minnesboken - idoler vi mist

Dokumentär om Björn Afzelius

2015-04-06 09:53 #0 av: [Sabina]

Jag vill bara tipsa er o att i natt, kl.01.20 - 03.00 kommer reprisen av dokumentären om Björn Afzelius liv för er som missade den.

Den sänds också i Svt Play ända till den 30 september, om ni hellre vill se den där.

Anmäl
2015-04-06 10:32 #1 av: Cessy

Ja den spelade jag in. Har ju varit på flera av hans spelningar genom åren o även den han gjorde gemensamt med Mikael Wihe - så den vill jag spara.Skrattar

o den går även idag - annandag påsk 6/4-15  svt1 12.00 - 13,40

Anmäl
2015-04-06 10:34 #2 av: GIKmio

Den mannen kunde skriva texter som inte lämnade någon oberörd.

När jag tänker tillbaka på min barndom

Ser jag skräckbilder tydligast av allt

Ja, de gånger de skrämde eller slog mig

Är de minnen som hårdast sitter fast

För som barn tar man kärleken för given

Allting annat är mot ens natur

I den stund man tar steget ut i livet

Är man bara ett tillgivet djur

( från låten Ikaros )

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-04-06 10:41 #3 av: [Sabina]

#1 Tack Cessy, för tipset. Jag får nog kliva upp ur sängen så hinner jag se dokumentären som kommer nu snart Glad

#2 Jag jag håller med angående texterna. Just "Ikaros" berör mycket Hjärta

Anmäl
2015-04-06 11:00 #4 av: Cessy

Ja hans texter är underbara, men den jag alltid kommer o förknippa mest med honom o hans engagemang som person är "Sång till friheten"
https://youtu.be/9w1lCmXblKQ

Anmäl
2015-04-06 11:49 #5 av: Skorpion76

Min personliga favorit är denna. 

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2015-04-06 17:59 #6 av: GIKmio

Jag såg dokumentären förut. Den sändes vid lunchtid på SVT.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-04-07 12:44 #7 av: Anterrabae

Jag älskar Bella Donna! Den gör lite ont, då den är förknippad med en person som inte vill prata med mig längre.. Men låten är underbar!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2015-04-09 01:57 #8 av: GIKmio

En låt som var med i dokumentären som jag faktiskt inte hade hört tidigare. Hur det nu är möjligt att missat en sådan låt..

Tankar i Havanna

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.