Annons:
Etikettertvradio
Läst 1338 ggr
Skorpion76
4/13/15, 6:35 AM

24 karat

Kommer ni ihåg den här programserien?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Skorpion76
4/13/15, 6:37 AM
#1

Ett klipp till!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cessy
4/13/15, 12:57 PM
#2

Ja det såg jag o var väl Treutigers stora genombrott som programledare eller??? (inte säker)

Skorpion76
4/13/15, 7:09 PM
#3

#2 Jo, det var det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
4/14/15, 9:49 AM
#4

Han bor i samma bostadsområde som vi gör.

Hans son och min son gick i samma scouter så jag har stött på honom emellanåt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 10:19 AM
#5

Oj - inte illa att "känna" en kändis😉 Fast jag hade nog gått stora omvägar för att vara rädd att tränga mig på☺️

Maria
4/14/15, 10:23 AM
#6

Jag var skolkamrat med Lasse Kronér också😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cessy
4/14/15, 11:21 AM
#7

Oj rena kändisvimlet då 😃

Maria
4/14/15, 11:22 AM
#8

Haha, ja det kan man säga😃

Jag var skolkamrat med Sven Wollters ena dotter i gymnasiet  kom jag att tänka på.

Göteborg är ju inte så stort egentligen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 11:28 AM
#9

Nej - inte alls Sveriges tredje största stad 😉 Fast sedan beror det ju på vilka områden man bor också förstås. Men jag som är uppvuxen i en småstad (Kristianstad) o sedan en by/förstad (Wä) kan inte "skryta" med att jag varit skolkamrat med en enda kändis😢😉😃 (Får leva på att jag dansat med Freddie M. 😇)

Maria
4/14/15, 12:20 PM
#10

Dansat med den store Freddie i Queen????

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 1:02 PM
#11

Japp men det är många år sedan (-76 i London) men det är en ren nostalgikick att minnas det i alla fall :-D

Maria
4/14/15, 1:57 PM
#12

Jösses. Vilken upplevelse.😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 2:32 PM
#13

Ja det var det o jag hade fullt sjå som en liten 15-åring att inte låtsas om att jag var helt starstrucked, men jag betvivlar att jag lyckades speciellt bra☺️. Men -76 i England gick man som flicka ganska säker o alla killar envisades med att bjuda på vad man nu än åt eller drack. De visade galant runt en i London o följde till o med mig o min kompis i tunnelbanan när vi inte begrep hur vi skulle åka för att komma till hotellet o följde oss dit. De följde en alltid hem för att se att man kom hem säkert, utan baktankar om att man skulle utlovat dem någonting annat.

Första gången jag blev följd hem så var jag supernervös o visste inte hur jag skulle bli av med honom för jag ville ju inte något mer än prata o ha en trevlig kväll, men den killen envisades med att det var hans plikt att se till att jag kom hem o gissa om jag blev paff när han artigt tog mig i hand o tackade för en trevlig kväll o försvann😮 Så småningom lärde jag mig att jag faktiskt var långt tryggare i London (alltså inte nu utan -76) än jag någonsin var i lilla Kristianstad i Sverige.

Så hela den perioden vilar nog i ett lite magiskt skimmer o de månaderna i London är de roligaste jag varit med om i hela mitt liv o kronan på dessa månaderna är väl att just ha dansat med Freddie😇😃

Annons:
Maria
4/14/15, 3:50 PM
#14

#13 Åh, vad roligt du måste haft😉

Jag var i London och en månad i Penzance (Cornwall) 1978 och jag upplever också som du att killarna var ordentligt "väluppfostrade" och inte alls på samma sätt som här hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 4:16 PM
#15

Nej det var oerhört stor skillnad o konstigt nog verkade just att jag inte var äldre än 15 utlösa någon sorts storbrormenatalitet. Ung blond svenska verkades anses behöva ett beskydd.😃

Maria
4/14/15, 4:18 PM
#16

Jag var 16 år den sommaren och minns att vi skulle på disco en kväll och jag skull dit med Jeremy😉 Då ringde han på hos min värdfamilj några timmar innan och frågade om det var OK att gå ut med mig😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 4:30 PM
#17

Ja det var lite som en annan värld o håll med om att de drar rejält i nostalgitarmen att tänka på den tiden.😉😃

Maria
4/14/15, 4:32 PM
#18

Visst gör det. Jag har många gånger tänkt att åka tillbaka till Penzance men det har aldrig blivit av. I London har jag varit två gånger och skulle gärna vilja åka igen men min man tycker andra städer låter mer lockande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 4:37 PM
#19

Sonen vill att jag o han åker till London o har velat det i några år, men mannen vill bara vara hemma o fnula eller ut på sjön. Men jag har tänkt - vinner jag pengar ska jag ta sonen med mig o åka dit. Problemet är väl bara att jag kanske måste köpa lotter också så jag faktiskt kan vinna något😇, men det skulle vara jättekul o komma dit igen. Fast risken är väl att man blivit besviken över att det inte längre är som det var då för snart 40 år sedan, men samtidigt är det ju så många år sedan så det är inte riktigt det man förväntar sig heller.

Maria
4/14/15, 4:38 PM
#20

Det finns så himla mycket att titta på i London.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cessy
4/14/15, 5:10 PM
#21

Jaaa det finns det! Lyckades locka mannen till Paris i alla fall för lite drygt 10 år sedan, eftersom Disneyland Paris var nytt då, så han gav med sig o åkte för sonens skull. Men att åka bara för att gå runt o titta o shoppa är inte riktigt hans grej o London eller New York som jag gärna också skulle vilja uppleva är inte hans grej helt enkelt, så jag få leva på minnena av de åren då jag reste en hel del o se det som en svunnen tid.😇🙂

Maria
4/14/15, 5:44 PM
#22

En svunnen tid….det låter så vackert🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
4/14/15, 7:23 PM
#23

Tja eller säger det något om hur "antik" jag är 😇😉😃

Maria
4/14/15, 7:27 PM
#24

Haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: