TV och radio

Nord och syd

2015-04-20 21:47 #0 av: GIKmio

Nord och syd är en amerikansk TV-serie från 1985 som sändes 1987 i Sverige. Serien handlar om sydstatsfamiljen Main och nordstatsfamiljen Hazard och deras vänskap före, under och efter det amerikanska inbördeskriget 1861-65.

En stor del till att serien blev succé förutom ett riktigt bra manus, så fanns även stora delar av den amerikanska skådespelareliten från den tiden med. Patrick Swayze får väl nästan anses vara den mest kända i Sverige. Andra kända skådespelare var James Read, Kirstie Alley, David Carradine, Lesley-Anne Down och Parker Stevenson. 

När vännerna Orry Main ( Patrick Swayze ) och George Hazard ( James Read ) tog avsked av varandra för att strida på varsin sida i inbördeskriget, och då inte visste om dom skulle ses igen, så var det nog många näsdukar som togs fram.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-04-22 17:50 #1 av: GIKmio

Har ni  missat denna? Glad

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-04-22 19:18 #2 av: Maria

Nej då. Inte kan man glömma Patrick Swayze.

/Maria

Anmäl
2015-04-22 19:34 #3 av: [Sabina]

Nej jag har inte heller glömt Glad,  
Det var en av de serier jag följde. och tyckte var bra Sen kommer ihåg att jag tyckte fröken Lesley.Anne Down var mycket vacker Glad

Anmäl
2015-04-22 21:35 #4 av: Cessy

Har t.o.m. köpt serien o gett min man på DVD, men det var flera år sedan o vi har ff. inte blivit färdiga att se den (vi såg ju den då när den sändes en gång i tiden o min man grottar gärna ner sig i allt som handlar om gamla krig, men denna är väl lite för mycket romantik i kan händaOskyldig)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.