Annons:
Etikettergodisglass
Läst 2904 ggr
[Heike]
4/27/15, 8:27 AM

Hemglass

Hur häftigt var inte det när den bilen började komma till vår gata,minns vi ungar tyckte det var både spännande och fest att få köpa glass från en bil och så tyckte landets alla ungar fick man både höra och läsa om.

Tydligen började Hemglass redan 1968 men till oss kom dom nån gång i början på 70-talet men minns inte exakt år nu men spännande och nytt det var det och vi fick också fula blå kepsar med deras logga på.Dom där gick vi runt med alla ungar på gatan och tyckte vi var jättefina 😃

Än idag när man hör bilen så kommer känslan tillbaka som man hade som barn,spänningen och all glass man både fick äta och köpa.

Men nog är den bra hemskt den där melodin,lyssnar man tillräckligt länge kan man nog hypnotiseras,ha ha ha den är ingen höjdare 😂och väcker en gör den också om man hunnit gå och lägga sig men ändå hur hemskt melodin är bär den iväg på sin nostalgitripp och alla vi ungar som med stor förväntan fick köpa glass i stora lass 😎

Men tydligen har den där melodin retat upp många 😂

hemglass_sluta_tuta_

Men god glass har dom om än melodin är kass 😉

Annons:
Anterrabae
4/27/15, 2:36 PM
#1

De bytte ju melodi på 90-talet.. Därför får i alla fall inte jag samma känsla igen. Kommer ni i håg alla andra sådana bilar som kom, brödbil, fiskbil osv.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Heike]
4/27/15, 3:27 PM
#2

Minns dom bytte melodi men kunde inte hitta den tyvärr.Visst ja dom dök ju upp på löpande band också,brödbilarna,fisk mm.Ett väldigt mysigt sätt att handla på 😎

[GIKmio]
4/27/15, 6:53 PM
#3

Jag visste inte ens att dom bytt signal. Tycker att jag hört den sedan urminnes tider. Jag hörde den för en stund sedan.

Skorpion76
4/27/15, 7:19 PM
#4

Bara melodin som sådan väcker så mycket minnen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[ludgopelle]
3/20/19, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har tappat räkningen över hur många år den är, men den funkar fortfarande och används ofta. Den kan även spela melodin.😊

Upp till toppen
Annons: