Annons:
Etikettövrigt
Läst 936 ggr
[HammyPaws]
4/30/15, 6:56 PM

Teckningar man satte upp på fönstret

Åh vad heter det där som man gjorde på tidiga 00-talet?? När man själv målar saker (utifrån mallar eller egen hand) som sedan torkar så man kan sätta det på fönstret? Det var ju så kuuul! :D Jag kom inte på någon bra rubrik :( Och det fanns ingen bra kategori heller så det blev Off Topic… (Haha ja, nostalgi för lilla mig på 20 vintrar är tidiga 00-talet… 😊)

Annons:
Grace2009
4/30/15, 7:00 PM
#1

Fönsterfärg? Hade man dom för länge i fönstret torkade de fast där så man fick bort det bara i småbitar med en japanspackel (i alla fall de vi hade).

Pialinn
4/30/15, 7:02 PM
#2

Hade man inte en speciell "plastfärg" som när det torkat drogs bort från plasten man lagt på teckningen och sen satte på fönstret. Såg några sådana för några veckor sen, men jag har bytt ort så jag kan inte fota nu.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

TokyoWings
4/30/15, 7:17 PM
#4

Vi använde fönsterfärg när jag var liten… Det var OTROLIGT jobbigt att få bort efter några år…

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

[HammyPaws]
4/30/15, 7:47 PM
#5

Åh jaa!! 

#1 och #4 vi hade det nog aldrig så länge, utan bara i några veckor. Sedan ville man ju göra nya att sätta upp :)

[Heike]
5/1/15, 6:04 PM
#6

Ja dom här minns man både på ont och gott 😃

Vet min mor irriterade sig på vår skola i Alfta över att jag var sjuk den dagen det skulle målas på fönster och hon tyckte ju så klart att det där kunde dom gott att skjutit upp så att alla elever fick vara med men så funkade inte schemat så jag fick vara med och måla vid ett annat tillfälle så målat blev det ju om än till min kära mors lilla förtret 😊😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: