Annons:
Etikettertvradio
Läst 1915 ggr
Skorpion76
5/8/15, 2:48 PM

Raskens

Den här serien gick på TV under 1970-talet och handlade om de fattiga smålänningar sim stannade kvar och kämpade på.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[Heike]
5/8/15, 2:51 PM
#1

Ja den här kommer man bra ihåg,satt som klistrad.Kul att se lite av den igen 😎

Maria
5/8/15, 2:58 PM
#2

Jag hade förmånen att få prya i 9:an på Stadsteatern i Göteborg och då träffade jag Sven Wolter bland annat. Sedan var han vän med våra grannar så jag stötte på honom då och då.

Raskens följde man såklart😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kyllan56
5/8/15, 3:13 PM
#3

Underbar serie, som jag följde slaviskt. Jag tyar inte längre, var ett uttryck Ida hade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Skorpion76
5/8/15, 3:59 PM
#4

Jag var för liten för att kunna se det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cessy
5/8/15, 4:03 PM
#5

Jo nog följde jag serien alltid då den gick, för på den tiden följde man ju serier slaviskt o inte som nu när man streamar ner dem när man känner för att se en serie eller möjligtvis köper serien på DVD/Blu-ray.

Skorpion76
5/8/15, 4:13 PM
#6

Den finns på SVT's Öppet Arkiv. 🙂


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[GIKmio]
5/8/15, 7:50 PM
#7

#2 Det var väl genombrottet för Sven Wollter den tv-serien kan man väl säga..

[GIKmio]
5/8/15, 7:56 PM
#8

Släpp in mig Anna.. vem har du där inne Annaaa? 😃

Anterrabae
5/9/15, 7:51 PM
#9

Mamma älskade den, hon har nog följt den varje gång den visats. Jag har aldrig fastnat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Cessy
5/21/15, 1:39 PM
#10

Mm …. även om jag såg den då den sändes så har jag ingen större längtan efter att se om den. Finns alldeles för mycket nya serier som jag ändå inte hinner med att se o så är jag ju en sucker för lite tempo/action/äventyr/sci-fi/fantasy så jag skulle nog snabbt bli väldigt uttråkad är jag rädd för.☺️

Maria
5/21/15, 3:18 PM
#11

Jag skulle heller aldrig se om den. Den är så eländig och tragisk så man får ont i magen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
5/21/15, 4:12 PM
#12

#11 Då kan du tänka dig hur det var för mig om var liten när den gick!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
5/21/15, 4:18 PM
#13

#12 Jag var 14 när den gick.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cessy
5/21/15, 6:38 PM
#14

#13 Vad jag kan se så sändes den -76 o då var jag 15 så då är vi nästan jämngamla o ja jag vill minnas att den var rätt "tung" så när det finns så mycket annat jag inte har sett som känns mindre "ledsamt" så prioriterar jag def. inte att se om en serie av denna typen. Då är det mer troligt att jag skulle se om typ Dallas eller Falcon Crest men inte ens det känns aktuellt. Råkade se om ett avsnitt av "Snobbar som jobbar" som jag minns som jag tyckte var kul, men jag o gubben höll på svimma av pur uttråkning😇

Maria
5/21/15, 6:43 PM
#15

#14 Haha, jag älskade Snobbar som jobbar. Speciellt första avsnittet när de träffas och tävlingskör över bron och diskussionen om en eller två oliver i Martinin😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
5/21/15, 7:05 PM
#16

#15 Vet inte vilket avsnitt det var vi råkade se, men vi var rörande överens om att vi nog struntade i att se fler avsnitt. Fast allt av äldre datum är inte tråkigt. Råkade se ett avsnitt av Panter tanter härom veckan o den var ff lika rolig😉😃

Maria
5/21/15, 7:08 PM
#17

Ja det finns många gamla guldkorn.

Såg Kellys hjältar för ett tag sedan för minst tionde gången och den är liiika bra😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cessy
5/21/15, 7:09 PM
#18

Kellys hjältar är ju en klenod 😉

[GIKmio]
5/21/15, 10:00 PM
#19

Författare som Wilhelm Moberg och Ivar Lo Johansson skrev i sina romaner om ett fattigt Sverige med sjukdomar och misär. Därav den ledsamma handlingen.

Cessy
5/21/15, 10:51 PM
#20

Jo jag vet o den är bra, men en gång räcker - för mig alltså 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: