Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3014 ggr
Regale
2015-06-13 21:21

Romantiska handlingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du gjort någon romantisk handling för någon?

Eller har någon gjort en romantisk handling för dig?

Kommer du ihåg? 

Idag skickade jag min älskling följande sms.

:)

(Kasst att ifokussmilyna inte fäster!)

:)

Annons:
Regale
2015-06-13 21:22
#1

Jag lovar. Man måste anstränga sig lite. ;)

Åsa S
2015-06-13 21:31
#2

Romantisk handling är för mig när jag kommer hem efter att ha jobbat lördag till en man som säger jag har varit och rensat bort allt ogräs på odlingslotterna + klippt kanterna idag. (det är mina lotter men jag har min man som trädgårdsdräng men när han tar egna beslut för att göra mig glad är det mycket värt)

[Torpedtass]
2015-06-13 21:38
#3

Hmm, jag har inget minne av att ha gjort något romantiskt för någon. Är inte den typen av person. Beroende på vad man räknar som romantiskt förstås.

Min man gjorde det förra veckan mot mig dock när han tog mig norrut och gav mig möjligheten att sitta på huk och bli inspekterad av fyra vargar, det är en häftig upplevelse. Kanske inte romantiskt för en del men för mig är det romantik när man också uppfyller ens livslånga önskan vilket min man då gjorde.

Ravynsfair
2015-06-13 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag hade på gränsen till lunginflammation i januari/februari, mådde därmed piss och pest. 
Min pojkvän, blivande sambo som då "enbart" var min bästa vän, skickade ett paket till mig dagarna innan alla hjärtans dag för att muntra upp mig lite. 
Jag hade ingen aning, fick ett AVI i brevlådan om att hämta ut ett paket jag inte beställt. 
Fattade ju inte att det var han som skickat något. 

I paketet låg detta:
* 6 av mina favoriter från Marabou.
* 2 favorit-te sorter
* Ett USB-minne knökfullt med massor av filmer för mig att titta på när jag mådde bajs. 
* Ett brev med ett otroligt vackert budskap. Ögonen tårades för mig. 
Aldrig läst något så fint. På baksidan stod det: 
"Åt helvete med alla hjärtans dag, jag älskar dig varje dag!" 
(Ja, brevet är inramat och hänger på min vägg)
* Ett ljus, mest ett internt skämt då han jämt skojar om att jag är besatt av ljus. 
* Potatisskalare, också ett internt skämt då första gången han var hos mig och vi skulle skala potatis. .. då hade jag ingen skalare hemma och i affärerna var allt slut. 

Han har gjort så otroligt mycket för mig, skulle kunna skriva en bok med allt han gjort. 
Varje dag är romantisk med honom i mitt liv. 

Själv är jag inte den som är särskilt kärleksfull, vi är varandras motsatser när det kommer till sånt. 
Men ibland gör jag gester - oftast omedvetet, som han säger verkligen visar att jag älskar honom. 
"Du har ditt eget lilla sätt att säga det på" säger han då och pussar mig ömt på pannan.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Maria
2015-06-14 08:04
#5

När vi var nygifta (1981) så jobbade min man alldeles i närheten. Jag upptäckte att han var borta vissa nätter och han sa att han gått till jobbet då han hade svårt att sova???? Jag tyckte det var lite märkligt men det var inget mer med det.

När jag sedan fyllde år så fick jag ett underbart sminkbord som han hade snickrat de nätterna❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sabina]
2015-06-15 09:37
#6

Romantiska handlingar… ja.

Vi har inte varit tillsamman så länge, bara tre månader (idag 🙂) så det är fortfarande väldigt nytt.
Men häromdagen hade jag det värsta migränanfallet någonsin, PMS-hormonstorm, samt en massa annan uppdämd frustration pga olika jobbiga saker som hänt på sistone (och som inte har med honom att göra).
Allt detta fick han tyvärr ta emot med gräl och skrik en hel dag från min sida.
Men han stod pall, då, nästa dag och nu❤️.
Detta trots allt hemskt jag sa, så fortsatte han att berätta hur mycket han älskar mig, och betyder för honom, skickar gulliga sms osv.

Detta, för mig är en verkligt stor kärlekshandling som verkligen visar vad han går för och som gör att jag älskar honom ännu mer.
Är så otroligt glad att jag funnit denna fina man och har honom vid min sida. 🙂❤️

Annons:
catcult
2015-06-15 15:28
#7

Under ett strömavbrott en gång för X-antal år sedan började min dåvarande pojkvän spela "Bitter sweet symphony" (en av mina favoritlåtar) på fiol, det tyckte jag var ganska romantiskt (vilket kanske säger en hel del om hur lite romantik jag har varit med om, hahaha).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Cessy
2015-06-16 00:29
#8

Tja detta är väl ändå den ultimata kärlekshandlingen
http://www.svt.se/prinsbrollopet/fran-mig-till-dig

Anterrabae
2015-06-17 13:47
#9

Vi pratade i telefonen, han var på stan och utbrister plötsligt: "Den här vill jag köpa till dig!" Och så hörde jag honom gå och betala. När vi sen sågs fick jag en underbar morgonrock och ett par skinn-ludd-tofflor.. För "jag har så kalla golv" När vi precis träffats så pratade vi om något som ledde fram till att jag sa "och vad gör det om hundra år"… Då svarade han att "om hundra år ska jag ligga sked med dig för evigt" .. Det tycker jag var romantiskt. Sen har det kommit paket och tidningsprenumerationer och massa annat "bra att ha" ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: