Annons:
Etikettminnesboken
Läst 1596 ggr
[Sabina]
6/13/15, 11:03 PM

Magnus Härenstam har gått bort

Läste nyss att Magnus Härenstam gått bort i cancer på lördagen den 13juni,.Han blev 73 år gammal. 😕
http://www.expressen.se/noje/magnus-harenstam-ar-dod--blev-73-ar/ 🌺 src="/images/empty.gif" alt="Blomma" title="Blomma" />🌺

[

Anledningen till varför jag lade denna tråd under 1970-tal, är att jag tror att han är mycket förknippad med "Fem myror Är Fler Än Fyra Elefanter" för oss i generationerna som hänger här på Nostalgi iFokus

](http://www.expressen.se/noje/magnus-harenstam-ar-dod--blev-73-ar/ 🌺

Vixxen
6/13/15, 11:06 PM
#1

Otroligt sorgligt!😭

Ännu en av de stora komikerna har gått ur tiden! ❤️🌺🌈

Stallmima
6/13/15, 11:07 PM
#2

Det är så tråkigt, en sådan bra underhållare.  😢  RIP  Magnus

Cahira
6/13/15, 11:26 PM
#3

😢🌺🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[GIKmio]
6/13/15, 11:52 PM
#4

Jag har just sett Brasse Brännström i en av hans sista filmer på TV4..Nu är dom borta båda två.. Det fina radarparet.

[GIKmio]
6/14/15, 12:03 AM
#5

Magnus Härenstams bortgång har väckt stor uppmärksamhet i  tidningen Verdens Gang i Norge eftersom han var  känd  där efter sin roll som  direktör Fredriksson i Fredrikssons Fabrik.. Dom norska skådespelarkollegorna minns honom som en varm och trevlig gentleman.

[Sabina]
6/14/15, 12:12 AM
#6

#4 Ja, jättesorgligt att båda är borta nu. 

Eller egentligen att hela gänget från "Fem myror…" är ju borta nu😕

Annons:
Cahira
6/14/15, 1:56 AM
#7

Ja Eva är ju borta med. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Regale
6/14/15, 2:42 AM
#8

Carpe diem! 

Ta vara på människor medans de lever.

Maria
6/14/15, 8:05 AM
#9

Ledsamt. Han blev ju heller inte så gammal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
6/14/15, 10:11 AM
#10

Lagt kort ligger. Det sista program jag minns med honom. Lär nog bli en del med honom på tv nu. Tuppen är ju en klassiker.

Cessy
6/14/15, 12:43 PM
#11

För mig är det sorligaste att nu är alla tre från "Fem myror är fler än fyra elefanter" borta. Visst minns jag även annat, men fem myror var hårdvaluta här hemma när sonen var liten.

Anterrabae
6/14/15, 4:18 PM
#12

Mycket sorgligt. Jag älskar "varning för barn" och tyckte han var otroligt rolig i Göta Kanal :) bland mycket annat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Regale
6/14/15, 7:25 PM
#13

Annons:
VästkustFia
6/14/15, 10:23 PM
#14

Jag blev förvånad att det gick så fort. Planerade han inte att ta upp sin enmansshow Morsning och Goodbye i höst igen? Är glad att jag hakade på när en kompis ville gå och se den för ett par år sen! 

De körde "Verkmästaren i magen" på radio i natt och jag skrattade lika mycket nu som första gången jag hörde den.

"Fem myror…" var aldrig min grej däremot. Jag hade redan lärt mig läsa när den kom på 70-talet så jag tyckte det var fasansfullt segt när de höll på med en bokstav i taget och ljuuuuudade ord i snigelfart.

[GIKmio]
6/17/15, 6:03 PM
#16

Läste i dagens Aftonbladet att Magnus Härenstams familj tackar för allt stöd och alla värmande ord och minnen som folk delat med sig av på nätet.

Skorpion76
6/18/15, 6:32 AM
#17

#7 Nu är de borta alla tre. V.I.F! Det är verkligen jättesorgligt, men det är så här jag alltid kommer att minnas trion.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: