Annons:
Etikettövrigt
Läst 1739 ggr
[GIKmio]
7/17/15, 6:31 PM

Skolresor/läger m.m

Berätta om era minnen från skolresor, konfirmationsläger, scoutläger, eller någon resa med anhöriga och vänner. Gärna roliga och dråpliga minnen i nostalgins tecken 😃

Annons:
[GIKmio]
7/17/15, 6:37 PM
#1

Jag minns när vi skulle åka på skolresa till Skara sommarland när jag gick i åttan.. Året var 1988 och vi skulle bada och åka karusell och hela dagen blåste och regnade bort.. Ett annat minne var en skolresa till Stockholm och på kvällen när vi skulle åka hem från Gröna Lund så gick bussen sönder och vi kom hem sex-sju timmar senare än vad vi skulle.. Tidigt på morgonen 🙂Som tur var så lyckades någon få tag i en telefon och kunde ringa hem så någon kunde förmedla så föräldrarna inte behövde oroa sig

Skorpion76
7/18/15, 8:29 AM
#2

I slutet av sjuan skulle vår klass åka iväg till en ö som hette Äverö och övernatta där. På kvällen skulle vi grilla korv och ha disco. Jag kände hur paniken bara steg och steg inom mig. Hjälp! Jag visste att det skulle komma att spelas tryckare och att ingen skulle vilja dansa med mig.

Det gick så långt att jag bröt ihop och började gråta. Det la en av föräldrarna märke till som hade följt med oss ut till ön och då fick jag berätta att jag var ledsen för att ingen velat dansa med mig på tidigare klassfester. En av tjejerna sa att hon inte heller alltid fick dansa. De frågade varför jag inte hade sagt något. Inte visste de att det var så allvarligt och att det betyd-de så mycket för mig, men det är faktiskt inte så lätt att veta hur man ska säga det för att det inte ska missförstås. Vi grillade korv och sedan hade vi disco. När det sedan blev dags för tryckare tror jag till och med att jag fick välja låt som vi skulle dansa till. Jag vet inte helt säkert, men minns jag i alla fall att låten som spelades då var ”Wind Of Changes” med Scor-pions.

Jag dansade med en kille som hette Stefan och jag minns att det kändes som om vi var ett speciellt par som blivit utvalda på något sätt. Det var mitt livs allra första tryckare och lite senare fick jag dansa igen. Då dansade jag med en kille som hette Peter till ”Because I Love You” med Stevie B. Totalt sett fick jag dansa fyra tryckare den kvällen och jag vet inte säkert om de verkligen ville dansa med mig eller om de gjorde det bara för att jag hade gråtit tidigare på kvällen. Den kvällen minns jag att jag hade en blå t-shirt på mig med en tecknad bild på en segelbåt och runt omkring den stod det ”Oskarshamns Segelssällskap”. Stefan hade en grön och lila tröja på sig.

Efter att skolan hade slutat åkte jag iväg på ett läger till Västervik och när vi hade disco sista kvällen fick jag dansa tryckare igen. En av killarna hade en ljusblå t-shirt och en annan hade en grå munktröja. Bland annat dansade vi till ”Tusen Bitar” med Björn Afzelius. Själv hade jag en mörkblå body och ett par mönstrade shorts i roliga färger. Mot slutet av sommaren åkte jag iväg på läger igen som varade över en natt och när vi hade disco på kvällen fick jag dansa tryckare igen. Jag räknade ut att sammanlagt hade jag fått dansa tolv tryckare den sommaren och det levde jag länge på.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
7/18/15, 8:59 AM
#3

På högstadiet minns jag att vi vi åka på "lägerskola" en vecka.  Det blev gnäll på vår skola och lärare för att han anmält vår klass som var en riktig strulig klass men vi fick i alla fall åka.

Jag minns inte vad stället hette men det låg alldeles nära Hornborgasjön och Billingen. Vi fick ta vattenprover och vi klättrade upp på berget Billingen och jag har fortfarande en bit diabas därifrån.

Jag minns att det var en jättekul vecka och och sov i baracker med våningssängar. Vi hade också dans någon kväll men det har jag bara suddiga minnen ifrån.

Det var bara kallt vatten i duscharna😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
7/18/15, 9:15 AM
#4

#1 Tänk vad enkelt det hade varit  idag med alla förseningar och saker som uppstod som inte ingick i  planerna 😃 Men på den tiden fanns inga mobiltelefoner.

Upp till toppen
Annons: