Litteratur; böcker, tidningar och serietidningar

Kassettböcker/Ljudböcker

2015-08-01 09:08 #0 av: GIKmio

Någon som lyssnade på kassettböcker när ni var barn? Dom såldes i förpackning där en kassett och en tunn bok ingick. Om man inte kunde läsa ännu så följde man med i handlingen genom att titta på bilderna. Jag minns när rösten på bandet sa att nu är det dags att byta sida Glad Det fanns kassettböcker inom det mesta i barnlitteratur, men jag köpte dock Star Wars (stjärnornas krig) eftersom det var populärt på den tiden.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-08-01 09:11 #1 av: Maria

Vår son hade massor med sådana och han lyssnade ofta.

/Maria

Anmäl
2015-08-01 09:13 #2 av: Skorpion76

Det gjorde jag och nu lyssnar jag på deras efterträdare som är Daisy och CD-böcker. .  

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2015-08-01 09:18 #3 av: GIKmio

Ljudböcker säger dom flesta nu för tiden. Jag äger faktiskt en av Håkan Nessers böcker om Van Veeteren i kassettform Glad Men den kan jag inte lyssna på eftersom jag inte har något att spela upp kassettband på längre.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2015-08-01 09:21 #4 av: Maria

Jag tror sonen hade en del av Walt Disney om jag inte minns fel. Ganska små böcker i lagom format och så kassetten förstås.

/Maria

Anmäl
2015-08-01 09:24 #5 av: GIKmio

Det var var ganska tunna böcker, kanske 30 sidor.. Sedan har jag för mig att det plingade till när man skulle vända blad.

Anmäl
2015-08-01 09:26 #6 av: Maria

Det är möjligt. Jag tror inte att jag själv lyssnade på någon.

/Maria

Anmäl
2015-08-01 20:28 #7 av: Anterrabae

Visst hade vi sådana! Dottern har motsvarande med cd.

Själv lyssnar jag på Daisy, mp3 och cd-böcker. Eller som sagts Ljudböcker.

Jag drog senast igenom hela Viveca Stens Sandhamnsböcker, sju stycken på strax under tre veckor. ^^

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.