Hittade inte en kategori om leksaker. Så körde på ot.
Idag är det 57 år sedan Barbie lanserades på marknaden. Så jag skickar ett stort grattis. :)
Lägger upp en bild på min swirl. En av de mer klassiska dockorna.
#5 jag har dock köpt till sedan jag var 16. Är 30 nu så det blir ju några.
Tillägg: samlade tills jag var 14. Men sen kände jag mig ocool. Men vid 16 hittade jag sen sida och börja köpa samlardockor. Och betalade dom själv osv.
Jag hade ett par Barbie när jag var liten men alla kompisarna hade många fler, så jag kände mig lite "fattig". Kanske därför jag överkompenserat mina barn med hur många Barbiesar som helst. Särskilt den yngre som fått dockorna både av mig och sin systers avlagda. När hon nu ville slänga dom, var *ehem * mamma framme och räddade alla. Jag tänkte att dom kanske får något värde i framtiden eller så, det var ändå över 50 dockor och många av dom knappt lekta med...
#9 Ja, en del av dockorna är som nya och många tillbehör är fortfarande kvar någonstans i förrådet. Men det är trevliga minnen att spara på. Jag sa till mina flickor att jag skulle spara Barbiesarna tll barnbarnen (mest på skoj) och fick se två levande frågetetcken, för när man får barn är man ju såå gammal, enligt dom
#11 kan inte relatera till det. Tycker dom har varit lätta att ha att göra med. Polly pocket var pilligt däremot.
Tycker dom har gjort kläder till Barbie som är lätta att byta och inte sitter så tight.
#10 ja men man tänker väl kort när man är liten. ☺
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.