Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1668 ggr
Skorpion76
9/17/16, 9:18 AM

Klotterplanket #1

En bubbel-babbel tråd är ni kan skriva lite ad som hels, men tänk på att vara snälla emot varandra!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
9/17/16, 1:07 PM
#1

Min man håller på att göra potatisgratäng och jag gör gele´av alla våra vindruvor.

Hoppas att det blir gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
9/17/16, 1:40 PM
#2

Det blir säkert smaskens! Smaklig måltid!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
9/17/16, 1:41 PM
#3

32 Jag hoppas det🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/30/16, 6:19 AM
#4

Jippijaja, , solen kom fram, , efter stormen igår, , ☀️ Nu fixa sig i ordning till Jobbet o baka bullar o någon god kaka!! 

Kram Kram // ☀️🙂igajag_1

HH 🙂

Skorpion76
10/2/16, 4:16 PM
#5

Vad hittar ni på den här söndagskvällen? Själv tar jag det mest lugnt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Carmarino
10/2/16, 4:57 PM
#6

#5 Samma här. Tar det lugnt och surfar runt på iFokus. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
10/2/16, 7:29 PM
#7

Samma här, , men lite brödbak ska det bli , glutenfritt , , som ska med till jobbet imorn, underlättar lite. 🙂 

Annars sitter jag här på iFokus o skriver o har skoj!!! 🙂

HH 🙂

Skorpion76
10/5/16, 7:22 PM
#8

I morgon ska jag jobba i stallet.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Göstage]
3/13/18, 8:12 PM
#9

Läste att en av mina favorittidningar från tonåren, New Musical Express, nu gått i graven som papperstidning. Även om det var en herrans massa år sedan jag läste den senast känns det ändå en smula sorgligt…

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/G1nRRq/rebellerna-forlorade--nme-tappade-sin-sjal

[GIKmio]
8/24/18, 9:20 PM
#10

Här är det lagligt att kommentera nutid med  dåtid.. Tankar som dyker upp i era  huvuden under veckorna eller musik som dyker upp. Nu är det helg och tid att vila ut för oss som jobbar vardagar. Iron Maiden ❤️

Tarotstollan
8/24/18, 10:07 PM
#11

Såg nyss reprisen på "I will survive" - med Andreas Lundstedt.
ett program som ägnas åt disco musikens början. Älskade att lyssna på den musiken men var aldrig ute och dansade själv.
Musiken till Saturday Night Live och Bee Gees!❤️
De är fortfarande en av mina stora idoler!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
8/25/18, 6:53 AM
#12

Såg filmen Saturday Night Fever i Majorna vid Stigbergstorget och mins att vi dansade när vi väntade på spårvagnen hem😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
8/25/18, 8:43 AM
#13

Bee Gees är kult. Jag tror det finns ett antal videos i inläggen med musiknostalgi från 70-talet här på Nostalgi ifokus 🙂

Annons:
Carmarino
8/25/18, 12:09 PM
#14

Saturday Night Fever såg jag i Tyskland. Där hette den Nur Samstag Nacht. Den var dubbad till tyska och jag fattade inte särskilt mycket av vad de sa. Därför såg jag om den när jag kom tillbaka till Sverige, så nu vet jag vad den handlar om. 👍

Den enda replik som jag minns att jag förstod var "wie heißt du eigentlich". Skrattar

Tyckte inte filmen var särskilt bra, men musiken gillar jag verkligen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
8/25/18, 10:35 PM
#15

Säger godnatt med den sköna dänga 😃Gillan på sång, Blackmore på gitarr, Glover på bas, Paice på trummor och Lord på keybord.

Carmarino
8/26/18, 6:19 PM
#16

Gjorde ett besök på Toy World idag. Mycket att titta på där, så det blev en hel del fotograferande. Det kommer en tråd med utvalda foton så småningom. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
9/1/18, 9:58 AM
#17

Nu är september här och idag skiner solen här från och till. Jag tycker att september är en härlig månad.

Carmarino
9/1/18, 12:04 PM
#18

Tycker också om september, även om solen inte skiner här. Det är en så "lugn" månad, och oftast passar vädret mig bättre än på sommaren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/1/18, 1:57 PM
#19

För den som vill uppleva Paul McCartney live gäller det att ta sig till Köpenhamn den 30 november - och hoppas på att få tag i en biljett på väntlistan. Konserten är redan utsåld. Han spelar på Royal Arena.

Fast det går förstås också att köpa VIP-biljetter. De kostar mellan 5.500 och 7.500 kronor. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
9/2/18, 12:50 AM
#20

Säger god natt med gammal härlig hårdrock  och AC/DC

Annons:
Soligajag1
9/6/18, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#20 Härlig musik ACDC 😀 September månaden har börjat såå mysigt !! Har firat lite ! Med en go vän ! 😀☀️❤️

HH 🙂

[GIKmio]
9/7/18, 11:03 PM
#22

1987 släppte brittiska hårdrocksbandet Whitesnake ( med David Coverdale, före detta sångare i Deep Purple ) denna succélåt. Sina spelar trummor lika bra som Whitesnakes trummis i originalet,  Denny Carmassi..

[GIKmio]
9/8/18, 10:59 PM
#23

#22 David Coverdale sångare i Deep Purple 1974. Stormbringer, en av Deep Purples bästa låtar under 70-talet. Och då var dom många ❤️

[GIKmio]
10/20/18, 8:00 PM
#24

Lördag kväll.. Premiär på TV4 av Så mycket bättre.. Christer Sjögren är med så ikväll är det damfritt på ifokus 😂

Carmarino
10/21/18, 10:54 AM
#25

Tittar inte på Så mycket bättre och är inget fan av Christer Sjögren, så det var inte anledningen till att jag inte var på iFokus igår. Istället tittade jag på "Den store bagedyst" (= "Hela Danmark bakar") på dansk tv. Det var mycket roligare. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/21/18, 11:00 AM
#26

#25 En dejlig kage med meget chookolääde 😃

Carmarino
10/21/18, 11:03 AM
#27

#26 Nej, igår var det Sønderjysk kaffebord. Chokoläääääden kommer i nästa program. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
10/21/18, 2:40 PM
#28

#25 Eftersom det gått så många säsonger så känns det som våra intressantaste musiker redan varit med😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
10/21/18, 2:47 PM
#29

#28 Ja, det finns en gräns hur mycket man orkar se av de svenska artisterna. Det är ju samma som återkommer gång på gång på gång på gång. 🙂

Har dock sett ett fåtal avsnitt, och då har det varit för att det varit någon speciell artist just den gången. Plus att jag såg hyllningsavsnitten för Ted Gärdestad och Sven-Ingvars.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
10/21/18, 10:55 PM
#30

Jag missade det och jag ville se och höra Eric Gadds låtar!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
10/22/18, 10:24 AM
#31

#30 Du kan ju testa om du kan se det på TV4 Play. Har för mig att man måste ha ett konto för att titta, men det är gratis om man står ut med reklamen (fast det måste man ju göra på teven också).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/22/18, 6:33 PM
#32

Jag har SVT play och TV4 play så jag kan se program i efterhand och jag har inte tecknat kabel-tv. Men det gäller att skynda på om man ska se TV4 play eftersom dom programmen ligger ute endast till nästa program visas. SVT play ligger programmen ute en månad.

Carmarino
10/22/18, 7:01 PM
#33

#32 Det beror nog på vilka program det är. Vissa serier ligger kvar längre, t.ex. Hela Sverige bakar, så det vore konstigt om inte Så ska det låta också skulle göra det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/26/18, 4:01 PM
#34

Sarah Brightman och Andrea Bocelli.

Bocelli är blind men har en sångröst så att nackhåren reser sig. Italienare verkar födas med bra sångröst..

Annons:
Carmarino
10/26/18, 4:10 PM
#35

#30 och #32 Erik Gadds program finns fortfarande kvar på TV4 Play. Vet dock inte hur länge, för det står bara "30+ dagar till".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/26/18, 4:23 PM
#36

#35 På min TV4 play så raderas första avsnittet imorgon kväll när det nya avsnittet sänds. Hade det varit SVT hade det legat kvar några veckor så man kunnat se båda avsnitten.

Carmarino
10/26/18, 4:25 PM
#37

#36 Det finns väl bara en TV4 Play? Är man inloggad kan man se det i minst en månad. Har inte sett någon skillnad oavsett om jag loggar in på datorn eller på teven.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/26/18, 4:36 PM
#38

#37 Det beror nog på om du har tecknat ett avtal och har alla tänkbara kanaler. Jag har inte det utan bara grundpaketet, det vill säga SVT och TV4.. Med andra ord jag har ingen kabel-TV😃 Men alla har play men kanske det är en kortare tid som programmen ligger ute för oss..

Carmarino
10/26/18, 4:38 PM
#39

#38 Jag har inte heller något annat än grundpaketet. Tror inte det har någon betydelse om man har avtal eller inte, för om du tittar på datorn så krävs det bara att du skapar ett användarkonto, och det är gratis. TV4 Play känner inte av om du har något avtal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/26/18, 4:43 PM
#40

Jag föredrar SVT före TV4 ändå så mig kvittar det 🙂

Carmarino
10/26/18, 4:49 PM
#41

Ja, det var ju Tarotstollan som ville titta på Erik Gadds dag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[GIKmio]
11/10/18, 3:46 PM
#42

Charlotte Perellis kväll i Så mycket bättre. En artist med låtar som man har anknytning till. Kanske blir första gången man ser hela programmet den här säsongen.. Men vi äro många som väntar på Christers kväll 😃

Carmarino
11/10/18, 3:49 PM
#43

Det skulle tydligen bli en hel del "avslöjanden" läste jag. Som av en händelse så släpper La Perelli även en bok där hon berättar en massa nytt om sig själv. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
11/23/18, 12:13 AM
#44

Saxon bildat 1976 i Barnsley, England. Debutalbumet släpptes 1979. Gammal härlig brittisk Heavy Metal.. Klipp från tyska Wacken Open Air utanför Kiel. Europas största hårdrocksfestival.. Godnatt säger jag med den.

[GIKmio]
11/24/18, 7:55 PM
#45

Så mycket bättre ikväll. En av dom bästa genom tiderna. 2012 tolkade Darin Magnus Ugglas vackra låt - Astrologen

[GIKmio]
11/30/18, 1:52 PM
#46

Nanne Grönvall ( eller Marianne som hon egentligen heter ) är tillsammans med Ann-Louise Hansson Meldodifestivalens golden ladys..Nanne har ställt upp i Storbritanniens uttagning en gång i tiden..Nu har startlistan till melodifestivalen 2019 släppts. Nostalgi kring melodifestivalen så det sjunger om det 😂

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: