Annons:
Etikettertvradio
Läst 940 ggr
[GIKmio]
9/17/16, 8:19 PM

Sveriges bästa (TV4)

Svensk film och nostalgi på TV4. Start ikväll med David Hellenius som programledare. Värt att se..

Annons:
[GIKmio]
9/17/16, 9:34 PM
#1

Sveriges bästa film genom tiderna röstad av svenska folket- Håll i er nu.. Sällskapsresan från 1980!

[GIKmio]
9/23/16, 9:23 PM
#2

I den här helgens program ska Sveriges genom tidernas bästa komiker utses..

Maria
9/24/16, 3:09 PM
#3

Sällskapsresan tycker jag fortfarande är rolig.😃 Även de andra filmerna med ungefär samma tema.

Jag gillar karaktären Stig-Helmer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
9/26/16, 7:07 PM
#4

Robert Gustafsson utsågs som Sveriges genom tidernas bäste komiker. Jag har inget att invända på att Sällskapsresan och Robert vann.. men nog borde väl mitt liv som hund ha varit med på listan som tidernas bästa svenska film?

Maria
9/26/16, 7:09 PM
#5

#4 Vet du vilka som var med på listan? Jag har några egna favoriter.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
9/26/16, 7:25 PM
#6

#5 Jag kan inte i vilken ordning..Men det var Ronja Rövardotter, Änglagård, Hundraåringen, En man som heter Ove, Män som hatar kvinnor, filmen G,  Så som i himmelen, Ondskan, Tomten är far till alla barnen.. och Sällskapsresan

Annons:
[GIKmio]
9/26/16, 10:34 PM
#7

Fucking Åmål var väl med också?.. Hursom helst saknades guldkorn som Mitt liv som hund, En film om kärlek, En kärlekshistoria mfl..men svårt med en så snål lista..

Maria
9/27/16, 8:18 AM
#8

Jag saknar i så fall också "Vem saknar Yngve Frej?"

Annars är Änglagårdfilmerna, framförallt den första, helt underbara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
10/7/16, 5:22 PM
#9

Måns Zelmerlöv utsågs till Sveriges bästa artist förra helgen. Nu vet jag inte om det var nutidens bästa svenska artist? För Sveriges genom tidernas bästa artist enligt mig är Cornelis..

[GIKmio]
10/8/16, 4:09 AM
#10

Den här helgen: Bästa sportögonblicket.

[GIKmio]
10/9/16, 1:27 AM
#11

Nostalgin flödade då Peter Forsbergs straff från OS-finalen mot Kanada 1994 blev utsedd till tidernas bästa svenska sportögonblick..

[GIKmio]
10/9/16, 1:36 AM
#12

Sveriges bästa är slut för denna gång.. Sällskapsresan, Robert Gustafsson och Foppa, helt Okej.. Men Måns Z som Sveriges genom tiderna bästa artist håller jag inte med om..

Upp till toppen
Annons: