Annons:
Etikettmusik
Läst 1411 ggr
[GIKmio]
9/26/16, 7:44 PM

Låtar som väcker nostalgi

Låtar som väcker nostalgi.. Bjud gärna med er av något speciellt minne..

Jag minns en helg 1984 då vi skulle åka på skolresa ut i den värmländska myllan till en gård där det enligt rykten spökade..För att få oss på bättre humör anordnade dom ett disco där denna låt spelades. Men dom flesta av oss tioåriga killar längtade hem till mamma..

99 Luftballons

Annons:
Carmarino
9/27/16, 3:28 PM
#1

Varje gång jag hör My Love med Paul McCartney and Wings så förflyttas jag tillbaka till Riva del Garda vid Gardasjön i Italien på 1970-talet. Det fanns en rund byggnad nere vid hamnen, där de hade dans på takterassen varje kväll och de spelade My Love väldigt ofta. Musiken strömmade ut över hela hamnområdet så det var omöjligt att inte höra den. En annan låt som de också spelade ganska ofta var Angie med The Rolling Stones, så även den påminner mig om de ljumma kvällarna i Riva.

Försökte hitta byggnaden på kartan, men det verkar som om de har byggt om hela Riva ganska rejält, för hamnen ser inte alls ut som den gjorde då. Så jag gissar att antingen ligger inte byggnaden där jag tror den fanns (fast jag såg den ju aldrig uppifrån) eller också är den riven.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

mangemani4
10/5/16, 2:20 AM
#2

typ så gott som allt från the golden years(som jag brukar kalla perioden) dvs 80-90 talet, väcker nostalgi känslorna hos mig. att räkna upp alla låtar och grupper som får mig att tänka tillbaka och njuta, går bara inte, de är för många helt enkelt. men några kan jag bjuda på, helt tagna på måfå, ingen ranking eller nått, meatloaf, ace of base, bonnie tyler, bryan adams, herreys, lilly och sussie och en herrans massa mer, vilka minnen.

bjuder på en video också https://www.youtube.com/watch?v=jC1vtG3oyqg

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[GIKmio]
10/15/16, 11:21 AM
#3

Åter till 1984 och jag var tio år.. En tid långt från vuxenvärldens krav och ansvar..

Van Halen- Jump

En av 80-talets största nostalgilåtar?

[GIKmio]
12/2/16, 7:03 PM
#4

Jennifer Rush sjöng originalet och får här hjälp av Celine Dion.. 80-talets vackraste ballad?

The Power of love

Upp till toppen
Annons: