Annons:
Etiketterspellekar
Läst 1027 ggr
mangemani4
10/5/16, 2:31 AM

gamla spel, datorer, konsoler mm

visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråden då sajten verkar sakna just detta, så det fick bli off topic:).

tänkte man kunde bli lite nostalgisk när det gäller spel också. jag föddes 1981, vilket betyder att min uppväxt var då allt det goda inom spel världen höll på att födas, c-64, atari. amiga osv och senare nes, snes, mega drive osv. jag spelar än idag så gott som allt som har med det som fanns på den här tiden att göra och jag tycker det är lika roligt fortfarande, trotts hundratals spel utklarade flera gånger om under årens gång.

antar att det är många i min ålder här och äldre(och yngre med för den delen) som har många fina minnen från den tiden eller den tidens spel:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
_Fisken
10/5/16, 6:14 AM
#1

Det har hänt fruktansvärt mycket mellan slutet på 70/början på 80 tills nu. 1980 köpte jag o min tjej ett TV-spel som skulle kopplas in till TV:n. Det följde med två kontroller med en spak. Sen spelade vi tennis; en vit kub som studsade mellan paddlarna som styrdes av spaken. Svart/vit bild givetvis.
När jag blev äldre började mina barn spela Halo i början på 2000(?). Den grafiken är ju otroligt mycket mer avancerad än den första spelconsolen. Så jag har sett utvecklingen och den är enorm. Tänk om bilarna hade haft samma utvecklingskurva! Då hade vi flugit nu med vårt eget privat flygplansbil.

[ludgopelle]
3/23/19, 5:52 PM
#2

Ett spel jag minns, och tyckte var roligt var Joe Blade.😊

[GIKmio]
3/23/19, 9:36 PM
#3

#0 Var en lite konstig lista över ämnen när jag tog över. Men min goa Medarbetare Carmarino tog sig tid att göra om och skapa nya ämnen som passar. Denna tråd går nu under Spel och Lekar..

Upp till toppen
Annons: