Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1220 ggr
Skorpion76
11/29/16, 8:21 AM

Rondellskulpturer

De brukar vara ganska spännande at se på om man kan se vad de föreställer, förstås. Om jag fick designa en rondellskulptur skulle den se ut som en gigantisk kaffekopp med rykande hett kaffe. Hur skulle din skulptur se ut?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
tarantass
1/6/17, 6:13 PM
#1

Om det nu ska byggas rondeller överallt vore det väl roligt om man kunde få utforma också själva rondellen konstnärligt någon gång? Kanske som en trojeborg för bilar? 😈

(Meh vad tråkiga folk är. Fattar de inte den kulturhistoriska poängen? Eller att det kanske är menat som en symbol för vart privatbilismen leder?…)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Eda
1/7/17, 9:44 AM
#2

Det här är inte svar på frågan, men apropå rondeller har jag sett en strax utanför Florens som var riktigt rolig med en staty föreställande en ung kvinna försett med ett paraply som det regnade på från en fontän. Tyvärr hann jag inte fota rondellen eftersom jag såg den från ett bussfönster.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: