Annons:
Etikettövrigt
Läst 1204 ggr
Eda
1/2/17, 11:33 AM

Jämförelse mellan 1970-tal och nutid

De här roliga jämförelserna hittade min man någonstans på nätet.
Vi har haft med detta på ett inbjudningskort för en 70-talsmiddag, som vi hade för ett tag sedan.

Jag hoppas att detta inte stått tidigare på denna sajt!

1970-talet                                                                    Nutid

Längre hår                                                                   Längtar efter hår

Ville ha en BMW                                                     Vill ha ett hyggligt BMI

Slog runt i en hippiekula                                     Behöver ny höftkula

Rolling Stones                                                           Njurstenar

Blev kallad till rektorsexpeditionen            Ringer till rektorsexpeditionen

Klarade körkortsprovet                                      Klarar synprovet

Rökte gräs                                                                   Rensar ogräs

Krossa systemet !                                                  Uppgraderar datasystemet

Hårdrock                                                                     Hård mage

Fri sex                                                                            Sexfritt

Trimmade bilen                                                        Allt fler bilringar

Surt godis                                                                    Sura uppstötningar

Sjöng protestvisor                                                  Behöver tandproteser

Vaken till klockan fem                                          Vaknar klockan fyra

Hår på bröstet                                                          Hår i näsborrarna

Hängde på disco                                                      Det mesta på kroppen hänger

Kollade Den sista färden                                       Ringer efter färdtjänst

Rockband                                                                     Bråckband

Solade naken                                                              Påklädd under parasollen

Brände flaggor                                                          Bränner CD

Ute och röjde                                                             Hemorrojder

Rödstrumpor                                                             Stödstrumpor

Ville besöka alla kontinenter                            Vill ha hjälpmedel mot inkontinensen

Fick recept på P-piller                                           Får recept på sömntabletter

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
greenseng
1/2/17, 12:19 PM
#1

😃 😃 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Carmarino
1/2/17, 12:34 PM
#2

Tack för dagens gapskratt. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Stallmima
1/2/17, 12:34 PM
#3

Hahahahahaha  rolig läsning………

Maria
1/2/17, 7:53 PM
#4

Haha, den var riktigt bra.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
1/3/17, 4:37 PM
#5

Kul läsning!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[GIKmio]
1/5/17, 5:51 PM
#6

😂

Annons:
Tant Grön
1/6/17, 1:04 PM
#7

Ha, ha, visst var det bättre förr. 😂

[GIKmio]
5/6/17, 10:19 AM
#8

Det märks att 70-80-talen är populära bland dom yngre som tycker om musiken och frågar hur det var att leva då.. 70-talet har jag bara svaga minnen av, men det är den typiska diskomusiken jag förknippar med det årtiondet.

Upp till toppen
Annons: