Annons:
Etikettmusik
Läst 1916 ggr
Carmarino
2017-12-31 15:13

Rakt över disc

Ikväll sänder Sveriges radio P4 Rakt över nyårsdisc med Clabbe (Claes af Geijerstam) klockan 21.03. Det står dock inte från vilket år den är, så det blir en överraskning vilka gäster som är med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[GIKmio]
2018-01-05 18:53
#1

Jag lyssnade på Rakt över disc på 90-talet.. Jösses vad han pratar 😃

Carmarino
2018-01-05 18:55
#2

Ja, han har alltid varit en snabbpratare. Har ett gammalt kassettband från 80-talet med ett helt program inspelat. Vet inte om det går att lyssna på det nu, men då lyssnade jag rätt ofta på det faktiskt. Tror att Björn Skifs var med i det programmet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-10-01 17:57
#3

På fredag, den 8 oktober, börjar P4 Plus att sända repriser av Rakt över disc. Tiden är 17.00.

https://sverigesradio.se/p4plus


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kanalen som ger dig en mix av musik genom årtiondena till i dag. Dygnet runt med musiken du älskar och saknat.
Tarotstollan
2021-10-04 02:01
#4

Just det att han pratade så fort gjorde att jag inte lyssnade på det, jag hörde inte vad han sa och det var bara stressande.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2021-10-04 04:00
#5

#4: Lyssnade ibland, men inte så ofta vill jag minnas. Fast programmet jag spelade in hörde jag många gånger. Tror jag bandade det för att Björn Skifs var med. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-10-06 14:02
#6

Lite information om repriserna av Rakt över disc, och en intervju med Clabbe inför återutsändningarna.

https://sverigesradio.se/artikel/pa-allman-begaran-rakt-over-disc


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vi är stolta att presentera något som många har efterfrågat: Claes "Clabbe" af Geijerstams fartfyllda program Rakt över disc i repris från 1979 och ...
Annons:
Carmarino
2021-10-08 17:36
#7

Lyssnar just nu på Rakt över disc på P4 Plus. Vet inte vilket år det är ifrån, för jag missade det när de körde igång programmet klockan 17.00.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: