Annons:
Etikettertvradio
Läst 1620 ggr
Ghosthunter
2018-08-24 19:32

Hill Street Blues

Hill Street Blues (eller på svenska "Spanarna på Hill Street") Tycker jag var en strålande bra serie. Jag minns att jag var kollade på det i slutet av 80-talet och bara älskade det!

Serien spelades in 1981-1987.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanarna_p%C3%A5_Hill_Street

Det jag gillade mycket med den serien var att alla dessa tuffa snutar visade sin svaga sida som människor. De belyste kriminella saker och sociala besvär som många andra har. Alla, oavsett vad vi har för ursprung, känner nog igen sig!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Carmarino
2018-08-24 19:35
#1

Den brukade jag också titta på - Let's be careful out there. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-08-24 19:39
#2

Gick inte den på fredagskvällar? Eller var det lördagskvällar? Dallas och underhållningsprogrammet Razzel var även klassisk helgunderhållning på den tiden..

Ghosthunter
2018-08-24 19:45
#3

Ja precis "Lets be careful out there"🙂

Stjärnan är nog Mike Belker som brukade morra som en hund och tog med sig sitt egna käk till den där lunchhaket de brukade vara på😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2018-08-24 19:47
#4

Minns inte vilken dag den gick på. Trodde det var måndagkvällar, men jag har ingen aning.

Vet inte om Mike Belker var stjärnan, men han är definitivt den man minns bäst. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2018-08-24 19:50
#5

De var hårda snutar men jag gillar att de tog med alla dessa snutars problem och även mycket olagligt som dom gjorde…som människor..som alla andra!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2018-08-24 20:01
#6

#4 Ja, jag älskade hur han morrode  och varje gång de träffades på den där baren, så hade han med sig eget käk..typ grodögon..eller nåt liknande. Han beställde bara kaffet, sen hade han resten😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Tarotstollan
2018-08-24 21:52
#7

Helt underbar serie.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: