Film och teater

James Bond- favorit?

2018-08-25 11:44 #0 av: GIKmio

Första Bondfilmen kom 1962. Nu vill jag veta era favoriter.. 1. Vilken skådespelare är er favorit som Bond? 2. Vilken är er favoritfilm?, och 3. Vilken är er favorit ledmotiv?.. Ni behöver inte svara på alla, men gärna någon av dom..

1. Roger Moore

2. Ur dödlig synvinkel ( For your eyes only ) 1981

3. License to kill med Gladys Knight ( 1989 ) och You know my name  med Chris Cornell ( 2006 )

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-08-25 12:04 #1 av: Carmarino

Har inte sett så många Bondfilmer, så jag kan inte svara på vilken som är favoriten. Minns dem helt enkelt inte. Generad

1. Roger Moore

2. ?

3. Live and Let Die (1973)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-08-25 12:14 #2 av: Maria

Jag har sett alla filmer då min man och sonen alltid gillat James Bond men jag har bara "slötittat" Jag kommer alltså inte ihåg någon särskild favoritfilm.

Jag minns att jag tyckte Pierce Brosnan passade bra som Bond.

/Maria

Anmäl
2018-08-25 12:28 #3 av: GIKmio

Alla Bond samlade  Glad

Sean Connery ( 1962-67, 1971-73 ), George Lazenby ( 1969 ), Roger Moore ( 1973-85 ), Timothy Dalton ( 1987-89 ) Pierce Brosnan ( 1995-2002 ) och Daniel Craig (2006- ) En del hävdar att framtidens James Bond kommer att spelas av den brittiska skådespelaren Idris Elba, men det återstå att se.. Men en ny Bondrulle med Daniel Craig väntas under 2019.. Och med den sätter Craig stopp..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-08-25 12:29 #4 av: Maria

Jag har svårt för Daniel Craig. Jag tycker han är så lik PutinTystad

/Maria

Anmäl
2018-08-25 12:29 #5 av: Carmarino

#3 Enligt Idris Elba själv är det inte han som tar över som James Bond, men han kanske ändrar sig.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9mAJ15/idris-elba-ger-besked-om-bond

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-08-25 12:31 #6 av: Carmarino

Tycker inte heller om Daniel Craig. Vet inte varför, för jag har inte sett honom i särskilt mycket, men jag tycker inte han passar som Bond. Fast det är väl för att jag jämför alla med Roger Moore. Skämtar

Anmäl
2018-08-25 13:04 #7 av: sponny

1. Roger Moore

2. Agent 007 ser rött (From Russia with Love)  -63 (Underbar film. Den vackraste Bond-bruden genom tiderna, Daniela Bianchi, S.P.E.C.T.R.E, lönnmördaren Rosa Klebb och en lagom klurig plot.

3. Nobody does it better, Carly Simon eller Goldfinger, Shirley Bassey

Anmäl
2018-08-25 21:25 #8 av: GIKmio

Bara två engelsmän har spelat James Bond. Roger Moore och Daniel Craig. Övriga är Sean Connery från Skottland, Timothy Dalton från Wales, Pierce Brosnan från Irland och George Lazenby från Australien.

Anmäl
2018-08-25 23:12 #9 av: Tarotstollan

1. Roger Moore.
2. Jag har 3 favoriter och de kom i ordning efter varandra.
"Live and let die", "The man with the golden gun" och "The spy who loved me".
Det var extra spännande med exotiska miljöer och handlingar,  svenska skådespelerskor  mm.
3. For your eyes only med Sheena Easton.

Det var filmen "Live and let die" som fick mig intresserad av tarotkort, så jag får tacka James Bond (Roger Moore) och Solitaire (Jane Seymore) för det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-08-28 18:15 #10 av: GIKmio

#9 Jane Seymour som är känd som dr. Quinn får oss att tänka på svenska bondbrudar genom tiderna: Britt Ekland, Maud Adams, Izabella Scorupco, Kristina Wayborn, Mary Stavin. Eva Green är fransyska, men har svenskt  påbrå eftersom hennes pappa är svensk.

Anmäl
2018-08-28 18:42 #11 av: Carmarino

#10 Lite information om Britt-Inger Johansson, d.v.s. Kristina Wayborn.

Anmäl
2018-09-13 18:23 #12 av: GIKmio

En länk från ifjol men det verkar som Bondfilmen som har premiär nästa höst kommer att heta Shatterhand, Det blir film nummer 25.

https://www.expressen.se/noje/sa-heter-den-nya-james-bond-filmen-/

Anmäl
2018-09-19 17:06 #13 av: Stallmima

Har alltid tyckt Roger Moore är James Bond, någon favoritfilm har jag inte

Anmäl
2018-09-20 18:58 #14 av: GIKmio

#13 Det är nog en liten fråga om när man började att titta på Bond. Jag tycker själv bäst om Roger Moore, men många äldre tycker nog Sean Connery är Bond.. Eftersom Bond fortfarande lever i filmvärlden så är han nog mer förknippad med dom modernare gestaltningarna bland dom yngre..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.