TV och radio

TV-nostalgi: Solstollarna

2018-09-01 11:54 #0 av: GIKmio

Solstollarna var ett TV-program som sändes på sommarmorgnarna i SVT ( 1985-87) Skaparna till programmet var skådespelarna och musikerna Ola Ström och Per Dunsö, som även stod för flera av karaktärerna som direktör Knegoff, Ulla-Bella sekreterare , tullaren Gömstedt och Gösta och Hjördis.  Andra karaktärer man minns var Skumberg och Lasse polis. Flera av dåtidens kända artister deltog som till exempel Style, Pernilla Wahlgren, Anna Book, Lena Philipsson och den brittiska sångerskan Samantha Fox. TV-serien spelades in på Ribersborgsbadet i Malmö.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Solstollarna

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-09-01 12:02 #1 av: Carmarino

Tyckte bättre om Toffelhjältarna. Det var så mysigt att gå upp och titta på det under julhelgsmorgnarna.

Fast Solstollarna var rätt kul det med. Idag hade det troligtvis aldrig fått sändas. SkämtarSkrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-01 12:13 #2 av: GIKmio

#1 Nej, det var en del naket av både snygga damer och herrar Glad

Sajtvärd för Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-09-01 13:32 #3 av: GIKmio

Skumberg var den mest kriminella i serien. Han smugglade Wienerbröd från Danmark till Sverige Skrattar

Anmäl
2018-09-01 13:40 #4 av: Carmarino

Gillade Skumberg, och särskilt hans lilla båt. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-01 13:49 #5 av: GIKmio

Det är dejligt med daenske wienerbröd med chokoläääde!Skrattar

Anmäl
2018-09-01 19:31 #6 av: Ghosthunter

Den serien var ganska kul (för 30 år sedan)😁

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2018-09-01 19:42 #7 av: Carmarino

På den tiden arbetade jag som sekreterare. Gissa hur många gånger man fick höra "Ulla-Bella" och "88888". StorgråterSkämtar

Har sett Solstollarna live. Det var en show för barn faktiskt! FörskräcktSkrattar
Var där med min brorsdotter.

Anmäl
2018-09-01 21:55 #8 av: Lonaa

#7, Jag har en bekant som, helt seriöst, heter Ulla-Bella. Gissa vad hon har fått höra genom åren...Skrattar

Nja, jag gillade aldrig Solstollarna men man minns ju hur killarna i klassen dreglade över Samantha Fox! Jisses!

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-09-01 22:32 #9 av: GIKmio

#8 Kanske på grund av att Samantha Fox klädde av sig i tidningen OKEJGlad

Anmäl
2018-09-01 23:04 #10 av: Tarotstollan

Ingen serie jag såg, var för gammal då!Skämtar
Men det lilla jag råkade se var skränigt och ur barnsligt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-09-01 23:26 #11 av: GIKmio

#10 Det var för en yngre målgrupp. Därför barnsligheten. 

Anmäl
2018-09-02 02:21 #12 av: Lonaa

#9, Där har vi sann nostalgi - tidningen OKEJ! Minns fortfarande insändarsidorna och tjejen som hävdade att hon fått barn med Jon Bon Jovi... :-D

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.