Annons:
Etikettmusik
Läst 971 ggr
Carmarino
9/18/18, 4:32 PM

Mina singlar från 1980- och 1990-talen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Letade fram alla mina gamla singlar. Har singlar från 1960-1990, och här är de som är från 1980- och 1990-talen. Köpte inte så många singlar dessa år, så därför har jag lagt ihop dem i en tråd.

1981

Linie 3 är en dansk grupp som består av tre skådespelare. De träffas ibland och sätter upp en show med sång, komedi och parodier. Tack vare dem har jag lärt mig förstå danska rätt bra. Var helt enkelt tvungen, för att förstå vad som var så roligt när alla skrattade. 🙂

Det här är deras version av Disneys jul. Tyvärr finns inte några av låtarna på Youtube. Det enda jag kunde hitta är denna rätt dåliga video från en julshow, men det är svårt att höra vad de sjunger. Hjemme hos Walt börjar ca 1.23.

A-sidan
Hjemme hos Walt

B-sidan
For længe siden i Bethlehem (= Ser du stjärnan i det blå)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
9/18/18, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

1984

Danmarks bidrag till Eurovision Song Contest 1984. De kom 10:a. Sverige vann med Herreys och Diggi loo diggi ley.

"Skivan" följde med en dansk veckotidning som jag prenumererade på då - för att lära mig danska, och hålla koll på vad de danska kändisarna gjorde. Detta för att jag bättre skulle förstå vad Linie 3 skämtade om i sina parodier.

Kirsten & Søren

Den enda sidan
Det' Lige Det


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/18/18, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

1991

En av Harpos lite mindre kända låtar, men en av mina favoriter. Den kom ut rätt långt efter hans olycka, när han blev sparkad i ansiktet av en häst. B-sidan har jag knappt lyssnat på alls.

Harpo

A-sidan
Down at the club

B-sidan
I paint what I see


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/18/18, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här låten kan jag jag höra hur många gånger som helst utan att tröttna. Hade den inspelad på band - bara den på hela bandet, bägge sidor - och spelade det i bilen. Har inte sett filmen (Buddy's Song), men håller ständigt utkik om den skulle dyka upp någonstans. :-)

Chesney Hawkes

A-sidan
The one and only

B-sidan
It's gonna be tough


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/18/18, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är nog inte många som vet att Chesney Hawkes gjort väldigt många bra låtar, eftersom man nästan aldrig hör någon annan låt än The One and Only.

Chesney Hawkes

A-sidan
Secrets of the heart

B-sidan
One World


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: