Annons:
Etikettmusik
Läst 1249 ggr
Carmarino
2018-09-26 16:07

Andy Gibb

Den fjärde, och yngste, brodern Gibb är inte lika känd som hans tre äldre bröder från The Bee Gees, men när man hör honom sjunga så hör man var han fått rösten från. En av anledningarna till att han inte är lika känd är att han tragiskt nog dog fem dagar efter sin 30-årsdag, men han har gjort många bra låtar.

Shadow Dancing, från 1978 är hans största hit.

http://www.roxboroghreport.com/2018/03/30-years-since-andy-gibb-died-time-re-examine-career.html?d64690

https://sv.wikipedia.org/wiki/Andy_Gibb


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-09-26 16:08
#1

Han sjöng även en av sina bröders stora hits, nämligen Words.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 16:08
#2

Olivia Newton-John och han sjöng Rest Your Love On Me tillsammans.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2021-02-25 14:05 av Carmarino
Carmarino
2018-09-26 16:08
#3

Här är han med i en TV-special tillsammans med Olivia Newton-John och ABBA.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-09-27 03:07
#4

Eftersom jag är en stor Bee Gees fan, så självklart har jag Andys skivor också men bara på vinyl.
Tyvärr, så finns ju inte hans skivor utgivna på Cd och frågan är väl om de någonsin kommer att ges ut igen?

I år släpptes ju dock en Cd "The very best of Andy Gibb" som hans dotter Peta höll i.
Tyvärr är jag ganska så besviken på låtarna som valts ut, tycker att det saknas många av hans bättre låtar på den, bl. a. saknar jag "Varm ride" och "Dreamin´ on" mm.
Antar att Peta valde de låtar Andy själv skrivit eller arbetat med i första hand och det är ju förståeligt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-27 12:16
#5

Trodde faktiskt att jag hade en skiva med honom, men jag hittar inte den, så tydligen köpte jag aldrig någon.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-09-27 18:09
#6

Jag känner bara till gruppen Bee Gees och att dom hette Gibb i efternamn. Förnamnen har alltid varit okända för mig.

Annons:
Carmarino
2018-09-27 18:28
#7

#6 Barry är äldst, och den enda som fortfarande lever. Sedan kom tvillingarna Robin och Maurice och Andy var lillebror.

Barry föddes 1946. Han adlades av Drottning Elizabeth nyårsafton 2017.
Robin och Maurice föddes 1949. Robin avled 2012 och Maurice avled 2003.
Andy kom "på sladden" 1958. Han avled 1988.
De har även en äldre syster, Leslie f. 1945.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bee_Gees


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2018-10-01 07:20
#8

#7 Oj vad du kan.

Själv har jag alltid haft svårt för Bee Gees och deras pipiga röster😉 men samtidigt så har de ju gjort låtar som man verkligen kan och känner igen. Lite nostalgi faktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2018-10-01 10:00
#9

#8 Det finns ju Wikipedia och tidningsartiklar på nätet. 😉

Mina danska favoriter, Linie 3, har för övrigt gjort en parodi på Bee Gees - med stora vita tänder, falsettsång och allt. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-10-02 01:06
#10

Fy, så hemskt men roligt!😮😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: