Godis och glass

Små, hårda sockerägg till påsk

2018-10-01 23:13 #0 av: HopeForTheo

Små färgglada ägg, som fanns bland lösgodiset på senare dar iaf, kanske 1cm i längd, smakade mest socker och var genomhårda, så inte som typ jelly beans med en mjuk kärna.
Såg dom senast för drygt 5 år sedan, sen har dom inte synts till bland lösgodiset alls längre.

Någon som vet vad jag menar? Alla jag pratat med har ingen aning vad jag menar.

Anmäl
2018-10-01 23:19 #1 av: VoxBauers

Jodå, men gillar dem inte.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2018-10-02 10:14 #2 av: Carmarino

Har också sett dem, men tycker inte om dem. De är för sockriga.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-10-02 12:37 #3 av: HopeForTheo

Ja, dom smakar ju inte mer än socker, men personligen minns jag dom väl medans alla andra inte har en aning vad jag pratar om, haha. Nästan så jag började ifrågasätta mig själv om det faktiskt fanns :D

Anmäl
2018-10-02 12:50 #4 av: Carmarino

Är det dessa du menar, eller de som är lite mer "genomskinliga"?

https://www.torebrings.se/produkt/paskagg-dragee-losvikt-konfekta/229301

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-10-02 13:02 #5 av: HopeForTheo

#4 Nej, de jag menar är mycket mindre, och ja man kan väl säga att dom är lite mer "genomskinliga" ja. Hittade en bild på Google, men jag tror att dessa är den "nya" varianten som är som typ gelébönor. Bilden kommer från en blogg och är från 2009.

Anmäl
2018-10-02 13:04 #6 av: Carmarino

#5 Vet vilka du menar, men jag lyckades inte hitta någon bild på dem. Undrar om de fortfarande tillverkas?

Anmäl
2018-10-02 13:08 #7 av: HopeForTheo

Ingen aning, men det är skönt att veta att det inte är något jag fantiserat ihop själv, haha!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.