Annons:
Etikettmusik
Läst 983 ggr
[GIKmio]
10/3/18, 4:50 PM

Beach Boys

Amerikanska Beach Boys eller om man ska vara petnoga, The Beach Boys 😃 bildades i Kalifornien 1961. Vi har nyligen bestiftat bekantskap med bröderna i  Bee Gees. Nu dags för bröderna Wilson. Kusinen Mark Love var även med på sitt hörn med dom tre bröderna Brian, Dennis och Carl. I gruppen ingick även nära vännen Al Jardine. När Jardine hoppade av ersattes han av sångaren och gitarristen David Marks. Har man inte hört talats om deras hits som Surfin´USA, Surfer girl, fun, fun, fun, good vibrations med flera så lär man känna igen musiken som oftast var förknippad med sol, hav, surfing och sandstränder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Beach_Boys

Annons:
Carmarino
10/3/18, 5:15 PM
#1

Här är några fler av deras låtar. Vet inte om jag har någon LP med dem också, men det är inte helt omöjligt. Det var mest min bror som gillade dem, men jag tycker också att en del av deras låtar är bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/4/18, 5:38 AM
#2

Ja, men är lite negativt överraskad att så många verkat missat all god gammal musik vi publicerar 🤔

Carmarino
10/4/18, 10:55 AM
#3

De kanske inte missar den, utan de kommenterar bara inte den - eller också är de som läser här inne för unga för att känna till den musiken. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
10/5/18, 10:05 PM
#4

Beach Boys dök upp på 80-talet igen. Och på nytt succé..Kokomo (1988)

Tarotstollan
10/5/18, 11:05 PM
#5

Beach Boys var en grupp som jag inte hörde mycket av när jag växte upp.
Hos oss var det Hep Stars och Elvis som gällde. 👍

Tycker de var väldigt ojämna i sin musik, antingen superhits eller också tråkiga låtar. Om och när jag lyssnar på dem så är de stora hitsen som gäller, min favorit är "I can hear music".

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ford -57
10/7/18, 6:43 PM
#6

Här en skön Beach-Boys låt. Förknippad med minnen, d gör den inte sämre.

Annons:
Ford -57
10/7/18, 6:56 PM
#7

Vi tar en till lika skön.

Carmarino
10/7/18, 7:03 PM
#8

De har gjort en hel del bra låtar. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
10/7/18, 7:18 PM
#9

Ja, dom har som alla gjort väldigt mycket bra, vi tar en om en GM- motor nu.

[GIKmio]
10/7/18, 7:32 PM
#10

Dom har gjort många bra låtar. Jag minns att dom spelades mycket i Radiosporten förr under alla pauser.

[[eskils_]]
10/7/18, 11:01 PM
#11

Gillade Beach Boys låtar, t ex Good Vibrations, Help Me Rhonda och Sloop John B. 👍

Fornöga
3/11/23, 3:46 PM
#12

Långt program om Beach Boys och Brian Wilson ikväll på TV2. Kan ses på SVT Play till den 7 september i år.


Re:tired.

Hela 50 av Beach Boys hits hör vi när Brian Wilson far på en roadtrip med en vän genom Los Angeles, en färd genom minnenas allé. Brian Wilson var länge bandets ledande person och låtskrivare, känd för att skapa magi vid mixerbordet. Låten Good Vibrations spelades in i fyra olika studior! Men Wilson skulle få en ofta svår väg genom livet. Programmet innehåller intervjuer med bl.a. Bruce Springsteen, Elton John, Nick Jonas, Gustavo Dudamel och Jakob Dylan.
Carmarino
3/11/23, 6:08 PM
#13

#12: Bra låtar, men har lite svårt för Brian Wilson. Får se om jag kollar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: